• سه‌شنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401050403321
  • خبرنگار : 50356

فرماندار مشهد خبر داد

۹۰ درصد نانوایی‌ها در مشهد کم فروشی می‌کنند

۹۰ درصد نانوایی‌ها در مشهد کم فروشی می‌کنند

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان مشهد با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان و پیشرفت آن در شهرستان مشهد گفت: تخلفاتی مانند کم فروشی، گران‌فروشی و فروش آرد خارج از شبکه از مهمترین تخلفات نانوایی‌ها در مشهد بوده و تقریبا ۹۰ درصد نانوایی‌ها در مشهد کم فروشی می‌کنند.

محسن داوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان و پیشرفت آن در شهرستان مشهد اظهار کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد نانوایی‌های مشهد به این کارتخوان مجهز شده‌اند و عدم نصب دستگاه کارتخوان هوشمند در ۱۵ درصد باقی مانده به دلیل مشکلات خود نانوایی‌ها از جمله بحث تغییر پخت و مجوزها، وجود چند کد برای نانوایی و ... بوده است.  

وی درباره کاهش تخلفات در سطح نانوایی‌ها در مشهد با اجرای این طرح افزود: به طور قطعی با اجرای این طرح تخلفات کاهش خواهد یافت و هم اکنون این مساله صورت گرفته است،اما هنوز از اجرای طرح مدت زمان زیادی نگذشته است که به صورت کلی قابل ارزیابی باشد.  

فرماندار مشهد درباره تخلفات نانوایی‌ها در سطح شهرستان مشهد بعد از اجرای طرح بیان کرد: بر اساس گزارش‌های تخلفاتی همچون ثبت عدد بیشتر در خرید نان در دستگاه کارتخوان عنوان شده و مردم نیز باید در این زمینه حساسیت کافی را داشته باشند. مشتری در صورت گران‌فروشی توسط نانوایی‌ها باید اعتراض کند زیرا در هر دستگاه تمام اطلاعات از جمله قیمت نان، پلاستیک و ... به دقت وجود دارد.   این تخلفات از طریق سامانه ممکن است کشف نشود و مردم باید اطلاع دهند. اما مباحثی مانند کاهش ساعت پخت و تخلف در زمینه آرد و ...  از این طریق قابل رصد کردن است.

داوری درباره مهمترین تخلفات نانوایی‌ها در مشهد در حال حاضر تصریح کرد: تخلفاتی مانند کم فروشی، گران‌فروشی و فروش آرد خارج از شبکه از مهمترین تخلفات نانوایی‌ها بوده و تقریبا ۹۰ درصد نانوایی‌ها در مشهد کم فروشی می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای  طرح برکت ۲ افزود: طرح برکت ۲ حدود یک ماه دیگر تمدید شده است و بازرسی‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha