• چهارشنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401050503669
  • خبرنگار : 50534

معاون تولید و بهره‌وری یک شرکت معدنی تاکید کرد

ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌های مجموعه دانشگاهی

ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌های مجموعه دانشگاهی

ایسنا/زنجان معاون تولید و بهره‌وری یک شرکت معدنی گفت: تعامل بین دانشگاه و صنعت یک ضرورت است.

علی‌اکبر حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تعامل بین دانشگاه و صنعت باید دو طرفه باشد، چون هرچه زمان می‌گذرد احساس دانشگاه به صنعت و همین‌طور صنعت به دانشگاه نمودارتر می‌شود، اظهار کرد: ارتباط دانشگاه و صنعت دو جانبه است. از یک سو، صنعت به منابع دانشی موجود در دانشگاه‌ها و دسترسی به نتایج آخرین تحقیقات انجام شده برای حل مسائل فنی و بهبود نیازمند است و از سوی دیگر، دانشگاه‌ها نیز به منابع مالی برنامه، تجربه‌ها و مکانی برای پیاده‌سازی طرح‌ها و ایده‌ها نیاز دارند.

وی افزود: پروانه بهره‌برداری مجموعه زرشوران حدود ۴۳ میلیون تن ذخیره تثبیت شده است که این میزان ذخیره برای ۵۳ سال تعریف شده است. امسال و سال‌های آینده برنامه اکتشافی در زمینه گمانه‌های حفاری داریم. فعالیت در زمینه ژئوفیزیک و زمین‌شناسی، از دیگر پروژه‌های ما برای انجام است. بی‌شک ذخیره تثبیت شده ما در کارخانه بیش از این خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه زون‌های زیادی در مجموعه معدن وجود دارد که هنوز بحث اکتشاف آن صورت نگرفته، تدوام و اجرای این برنامه‌ها سبب افزایش مقدار ذخیره قطعی دانست و ادامه داد: مساحت پروانه این کارخانه ۴۹ کیلومتر مربع است که شامل خط تولید،کارخانه و سایت واقع در بخش اداری بوده در واقع بخش معدن کل محدوده ۴۹ کیلومتر مربع است.

وی علل تفاوت راندمان تولید را مشکلات و یک سری پیچیدگی‌ها دانست و بیان کرد: فیزیک خاک ورودی به نحوه است که تاثیر به سزایی بر این تفاوت‌ها داشته؛ چراکه شامل عناصر پرسولفور یا کم‌سولفور است و این مسئله مقداری بر میزان تولید خروجی اثرگذار بوده است.

ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌های مجموعه دانشگاهی

معاون تولید و بهره‌وری شرکت طلای زرشوران با اشاره به برنامه پوینتر، ابراز کرد: برای امسال حدود ۹۰۰ کیلوگرم طلا تولید خواهیم کرد که پارسال این عدد به علت تیپ خاک ورودی تفاوت داشت‌ اما به طور متوسط بین ۷۰ تا ۸۰ درصد کیلو در ماه طلای با عیار۲۴ و ۹۹.۹۹۶ تولید می‌کنیم.

وی با اشاره به فعالیت بخش معدن و کارخانه که بیشتر کارها به پیمانکار سپرده می‌شود، تصریح کرد: در مجموعه پیمانکاری ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر به طور متغییر مشغول هستند، در بخش معدن تقریباً ۱۷ نفر در سایت نظارت و مشاوره با ما کار کرده و مجموع کارفرمایی ما نیز ۱۵ نفر است. در قسمت کارخانه بخش زیادی از نیروها به صورت تامین نیرو بوده که حدود ۳۶۰ نفر در بخش سایت و خط تولید مشغول هستند.

این فعال حوزه معدن با اشاره به رویکرد دانشگاه‌ها در دهه اخیر به علم و فناوری و مسائل پژوهشی، تاکید کرد: ظرفیت خوبی در مباحث مربوط به دانش‌بنیان و تمایل به حل مسئله و مشکل از نظر ابزارآلات آزمایشگاهی، کارگاهی و حتی نیروی انسانی و پژوهشی در دانشگاه‌ها ایجاد شده است.

حسینی، خواهان همکاری هیئت علمی و دانشجویان برای رفع چالش‌های این مجموعه بود و یادآور شد: امروزه بیشتر رساله‌های ارشد و دکترا، سمت و سویی برای حل مسائل به خصوص در حوزه صنعت دارد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، اذعان کرد: عمده مشکل ما بحث فرآیند است و از طرفی مشکلات و چالش‌هایی در بحث مباحث زیست‌محیطی، سد باطله، بخش‌های پشتیبانی، تعمیرات و نگه‌داری نیز داریم.

این محقق با بیان اینکه تعاملات صنعت و دانشگاه می‌تواند در قسمت‌های مکانیک و بخش تاسیسات و برق راهساز باشد، تاکید کرد: به دنبال راه‌حلی برای اصلاح، بهینه‌سازی و افزایش تولید هستیم.

حسینی با بیان اینکه دانشگاه‌ها به طرق ارائه رساله دکترا و ارشد یاری‌رسان این مجموعه خواهند بود، خاطرنشان کرد: حدود ۱۴ موضوع و مسئله پژوهشی به دانشگاه‌ها ارائه داده‌ایم تا تحت عنوان طرح‌های پژوهشی عملیاتی و یا رساله‌های تحصیلات تکمیلی و دکترا، راه‌حل و فاز عملیاتی و تحقیقاتی برخی از مسائل صنعت حاصل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha