• جمعه / ۷ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401050705344

 پروژه آبرسانی به روستای آبشکی مشهد افتتاح شد

 پروژه آبرسانی به روستای آبشکی مشهد افتتاح شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت آب‌وفاضلاب مشهد ضمن تاکید بر مصرف درست و بهینه آب توسط روستاییان در رابطه با بودجه این پروژه گفت: تاکنون برای این پروژه حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است که بخشی از بودجه آن یعنی حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیون تومان که مربوط به بخش کشاورزی است، باقی مانده است. ۳۰ الی ۴۰ درصد این بودجه نیز توسط خیرین پرداخت شده است.

حسین اسماعیلیان، صبح امروز، هفتم مرداد ماه، در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به روستای آبشکی در منطقه تبادکان شهرستان مشهد اظهار کرد: بیش از ۲ دهه است که در شرایط خشکسالی قرار داریم و در ۲ سال گذشته با کاهش بیش از ۶۰ درصد بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت در مشهد مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز با وجود بارش‌ها از ابتدای سال باز هم بیش از ۲۰ درصد کاهش بارندگی در استان رخ داده است. این خشکسالی‌ها بر خالی شدن سفره‌های‌ آب زیرزمینی، کاهش آبدهی چشمه‌ها و قنوات بسیار تاثیرگذار است. خوشبختانه علی‌رغم این مسائل با مجموعه اقدامات صورت گرفته، تعداد روستاهایی که در شرایط تنش آبی در شهرستان مشهد قرار دارد، کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر در ۱۴۰ روستا از ۲۲۰ روستایی که با مشکل آبرسانی مواجه بود، اقدامات خوبی صورت گرفته است.  

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: امروز با مشارکت جمعی مردم، همت خیرین، شورای روستا و مسئولان شهرستان روستایی که ده‌ها سال است فاقد هرگونه زیرساخت برای آب شرب بود، در یک پروژه ۲ ماهه از شبکه مدرن و کاملا استاندارد تامین و توزیع آب برخوردار شد.

 پروژه آبرسانی به روستای آبشکی مشهد افتتاح شد

وی ضمن تاکید بر مصرف درست و بهینه آب توسط روستاییان در رابطه با بودجه این پروژه عنوان کرد: تاکنون برای این پروژه حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است.  

در ادامه حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در اجرای این پروژه چاهی حفر و خط انتقال آب از این چاه با توجه به اینکه برای شرب مناسب‌تر است، احداث شد و آب مازاد آن نیز برای کشاورزی استفاده می‌شود.  

وی افزود: با کمک خیرین لوله‌کشی آب انجام شده و مردم می‌توانند از این آب داخل منازلشان استفاده کنند. در یک بازه زمانی سه ماهه پیش‌بینی شده که خط انتقال آب برای کشاورزی نیز راه‌اندازی شود تا به کشاورزی مردم نیز لطمه‌ای وارد نشود.  

وی با اشاره به موضوع مشکلات مربوط به آسفالت این روست خاطرنشان کرد: این موضوع نیز در طرح هادی روستایی در نظر گرفته شده تا عقب‌افتادگی‌هایی که در آسفالت این روستا مشاهده می‌شود، حل شود.  

 پروژه آبرسانی به روستای آبشکی مشهد افتتاح شد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص نبود نانوایی در روستای آبشکی گفت: در این روستا ۷۰ خانوار بیشتر زندگی نمی‌کند. به همین دلیل به لحاظ اقتصادی صرفه ندارد که نانوایی ایجاد و سهمیه آرد برای آن پیش‌بینی شود. سهمیه آرد این منطقه در اختیار روستای هندل‌آباد قرار می‌گیرد. منتها به دلیل اینکه تهیه نان همزمان صورت می‌گیرد، این موضوع باعث ایجاد صفوف طولانی در مقابل نانوایی خواهد شد. در این رابطه مقرر شده تا براساس یک برنامه‌ریزی زمان پخت برای هر روستا به صورت جداگانه انجام پذیرد تا مردم معطل نشوند.  

پژمانفر ادامه داد: اگر شرایطی که دنیا به ما تحمیل می‌کند، اکنون وجود نداشت، ما می‌توانستیم منابع خود را در جهت خدمت‌رسانی به مردم متمرکز کنیم و قطعا این خدمات را بسیار زودتر عرضه می‌کردیم.  

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اسلام دینی است که امروز می‌تواند جامعه را اداره کند و بر اساس همین مساله دشمنان در مقابل ما صف آرایی می‌کنند. امروز گرایش به اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت(ع) به شدت در دنیا رو به رشد است و دلیل آن ایران اسلامی است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha