• جمعه / ۷ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401050705407
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد:

تسریع و رعایت عدالت و انصاف در صدور آراء دادخواست‌های کارگر و کارفرما در لرستان

تسریع و رعایت عدالت و انصاف در صدور آراء دادخواست‌های کارگر و کارفرما در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان به تسریع و رعایت عدالت و انصاف در صدور آراء دادخواست‌های کارگر و کارفرما تاکید کرد.

علی جهانی در نشست آموزشی مشترک تامین اجتماعی و ادارات کار لرستان که با حضور قضات دیوان عدالت اداری برگزار شد، با بیان اینکه نهایت تلاش و اولویت وزارت کار حفظ و پایداری اشتغال است، بیان کرد: صیانت از نیروی انسانی شاغل در بنگاه‌های اقتصادی، واحدهای تولیدی و دستگاه‌های اجرایی در تمام حوزه‌ها یکی از مسئولیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در همین راستا رشد نیروی کار، بهره‌گیری از توان آنها بدنبال ارتقای پایداری مشاغل، ارتقای فرهنگ کار و ارتقای ایمنی کار مورد توجه قرار دارد.

وی در ادامه به رسیدگی مراجع حل اختلاف این اداره کل به اختلافات کارگری و کافرمایی اشاره کرد و افزود: وجود شوراهای حل اختلاف در راستای اشتغال و تولید است و رفع اختلاف در این بخش می‌تواند در فرایند حفظ اشتغال و تولید استان تاثیرگذار باشد.

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان به تسریع و رعایت عدالت و انصاف در صدور آراء دادخواست‌های کارگر و کارفرما تاکید کرد و گفت: تمام تلاش‌ها بر این است که تمام آرا صادره از هیات‌های تشخیص و حل اختلاف به صورت قانونمند و با استواری و دقت بیشتری صادر شود و کمترین میزان از نقض آرا در دیوان را داشته باشیم.

جهانی در ادامه به مزیت‌های نشست‌های تخصصی با قضات دیوان عدالت اداری کشور و آشنایی کارشناسان اداره کار و تامین اجتماعی در این زمینه‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: مهم‌ترین هدف ما در تشکیل این نشست هم‌اندیشی کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه‌ رسیدگی دیوان به‌منظور کاهش دعاوی و آرا متعارض است و در اصل این هم‌اندیشی در واقع برای احقاق حقوق مردم و صیانت آراء صادره در مراجع حل اختلاف و کمیته‌های سخت و زیان‌آور، بیمه بیکاری و ... است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha