• یکشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۱:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401050906453
  • خبرنگار : 50355

وقوع سیل بی‌سابقه در کلات/این سیل تلفات جانی نداشته است

وقوع سیل بی‌سابقه در کلات/این سیل تلفات جانی نداشته است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کلات از وقوع سیل بی‌سابقه در این شهرستان خبر داد و گفت: میزان خسارت‌های ناشی از سیل بالاست اما خوشبختانه تا این لحظه تلفات جانی گزارش نشده است.

علی صلاحی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: حدود ساعت ۱۵ عصر شنبه، هشتم مرداد ماه، بارندگی شدید منجر به وقوع سیل در بخش مرکزی شهرستان درگز و بر اثر سیل خیابان اصلی شهر نیز دچار آبگرفتگی شد.

وی با اشاره به اینکه به گفته مردم محلی و بزرگان منطقه این حجم از سیل در بهار و تابستان در شهرستان کلات بی‌سابقه بوده، اظهار کرد: بارندگی‌ها در ارتفاعات ژرف به وقوع پیوسته و از مسیر ژرف رود، قره‌سو و چَرَم سیل نسبتا بی‌سابقه‌ای به منطقه سرازیر شده است.

صلاحی افزود: خسارات ناشی از سیل در بخش مرکزی و شهر کلات زیاد است که البته میزان دقیق آن در دست بررسی است و در روزهای آینده اعلام خواهد شد اما طبق برآورد اولیه در شهر کلات و از منطقه جلیل‌آباد به پایین بر اثر وقوع سیل به بسیاری از اراضی کشاورزی، اراضی شالیزار و باغات خسارات جدی وارد شده و ۳۰۰ راس گوسفند نیز طعمه سیل شد.

فرماندار کلات ادامه داد: بر اثر سیل حدود ۵۰ واحد مسکونی، اداری و تجاری دچار آبگرفتگی شد که در بعضی از این واحدها میزان خسارات جدی‌تر و سنگین‌تر است. همچنین بنا بر گزارش‌های اولیه پنج الی ۶ خوردو را آب با خود برده و حدود ۲۰ خودرو در سطح شهر نیز توسط سیل جابه‌جا و خسارت‌هایی به آن وارد شده است.

صلاحی قطع آب در روستای حمام‌قلعه، کدر بودن آب در شهر کلات و قطع گاز حدود ۳۰۰ خانوار را از پیامدهای دیگر سیل امروز ذکر کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت آرام است اما سیل هنوز فروکش نکرده و دستگاه‌های مختلف در حال کمک‌رسانی به مردم هستند.

فرماندار کلات تاکید کرد: با توجه به اینکه در این روزها اداره کل هواشناسی استان وضعیت نارنجی اعلام کرده و بنا بر این وضعیت خطر بارندگی و وقوع سیلاب زیاد است، توصیه ما به شهروندان، مسافران و گردشگران این است که هشدارها را جدی گرفته و از اتراق در مسیر روردها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha