• دوشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401051007439
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

261 میلیمتر بارش در اردبیل ثبت شده است/افزایش 14 درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته

261 میلیمتر بارش در اردبیل ثبت شده است/افزایش 14 درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته

ایسنا/اردبیل مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: در سال آبی جاری از مهرماه تاکنون 261 میلیمتر بارش در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

سیاوش محمدی روز گذشته ۹ مرداد در جلسه مدیریت بحران در اردبیل اظهار کرد: این میزان بارش 14 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد در حالی که نسبت به بلند مدت 12 درصد کاهش را در میزان بارندگی‌ها شاهد هستیم.

وی از صدور هشدار سطح زرد در استان با توجه به شرایط سیلابی در کشور خبر داد و تصریح کرد: احتمال جاری شدن سیل در برخی از مناطق استان وجود دارد که با صدور هشدار سطح زرد، از تمام دستگاه‌ها خواسته‌ایم تا آمادگی خود را حفظ کنند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به بارش‌های رگباری در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: هر چند میزان بارش زیاد نخواهد بود اما با توجه به شرایط فصلی و تداوم خشکسالی در سال‌های اخیر که به عدم پوشش مناسب گیاهی منجر شده، حتی بارش‌های اندک نیز می‌تواند به جاری شدن سیلاب منجر شود.

محمدی افزود: توصیه ما به مسافران و همشهریان این است تا از اتراق در کوهپایه‌ها، حریم رودخانه‌ها و بسترهای خطرآفرین پرهیز کرده و مراقبت بیشتری را از جاری شدن سیلاب داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در چند روز آینده کوهنوردان باید از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند و مراقبت بیشتری را از شرایط جاری شدن سیلاب داشته باشند تا این وضعیت جوی تا آخر وقت سه‌شنبه از سطح استان عبور کند.

محمدی اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با صدور هشدارهای به موقع، هموطنان را در جریان وضعیت جوی قرار دهیم که قطعا این فعالیت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی در مورد صحت و درستی اطلاعات هواشناسی ارائه شده به مردم بیان کرد: از نظر پیش‌بینی نسبت به گذشته با توجه به خرید تجهیزات و امکانات وضعیت مطلوبی را داریم و در این سال‌ها 85 درصد اطلاعات هواشناسی از صحت و درستی برخوردار بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: سعی ما بر این است تا با تقویت سامانه‌های هواشناسی الکترونیکی با کمترین خطا،‌ بهترین اطلاعات هواشناسی را در اختیار هموطنان قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha