• دوشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401051008207
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان محیط زیست:

رویکرد پیشگیرانه و اثربخش در برنامه های زیست محیطی هدف‌گذاری شده است

رویکرد پیشگیرانه و اثربخش در برنامه های زیست محیطی هدف‌گذاری شده است

ایسنا/اردبیل معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رویکرد پیشگیرانه و اثربخش را در برنامه‌های زیست‌محیطی به عنوان اولویت اصلی هدف‌گذاری کردیم.

علیرضا نورمحمدی ۱۰ مرداد در همایش منطقه‌ای مدیران حفاظت محیط زیست کشور در سرعین اظهار کرد: در این گردهمایی که مدیران منطقه 2 کشور گردهم آمدند سعی ما بر این است تا بر اساس سیاست‌های ابلاغی و بند 12 آن در تدوین منشور اخلاقی زیست‌محیطی و بند 14 در ارتقای سطح آگاهی و دانش عمومی گام‌های جدی و اساسی را برداریم.

وی تصریح کرد: با ارائه طرح‌های الگویی و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید سعی بر این است تا انتقال تجربیات به شایستگی انجام شده و ما با بهره‌گیری از زیرساخت‌های فراهم شده بتوانیم در حوزه آموزش همگانی و حرکت‌های مؤثر تبلیغی و ترویجی قدم‌های قابل قبولی را برداریم.

معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط زیست رویکرد پیشگیرانه و اثربخش را از اولویت‌های سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد و گفت: در گردهمایی مدیران منطقه 2 با محوریت آموزش، مشارکت‌های مردمی و دیگر مناطق نیز موضوعات انسانی،‌ محیط زیست طبیعی و حیات وحش مد نظر قرار گرفته تا بتوانیم با جمع‌بندی نظرات و مباحث مطرح شده در همایش ملی راهکارهای ارائه شده را مطرح و در نظر بگیریم.

نورمحمدی افزود: سعی ما بر این است تا با بهره‌گیری از دانش بومی و فناوری‌های نوین در حوزه محیط زیست بتوانیم جلوی تخریب محیط زیست و سرمایه‌های این حوزه را بگیریم.

وی به تدوین سند جامع ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و ادامه داد: بعد از سال‌ها رکود و تعلل در اجرای این سند، ما سعی داریم تا با محوریت آموزش و فرهنگسازی در این بخش اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

نورمحمدی آموزش محیط‌بانان و ارتقای دانش‌ آنها را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در این گردهمایی از خیرین محیط زیست و برنامه‌های متنوع سمن‌ها رونمایی شده و قرار است در سطح ملی نیز این برنامه‌ها اجرایی و عملیاتی شوند.

پرسش مهر رئیس جمهور با محوریت محیط زیست

در این نشست مدیرکل مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی حفاظت محیط زیست نیز خاطرنشان کرد: امسال تلاش می‌کنیم تا پرسش مهر رئیس جمهور در بازگشایی مدارس موضوع مهم محیط زیست باشد.

سید ابوالقاسم موسوی اضافه کرد: با راه‌اندازی کارگاه‌های متعدد آموزشی و تهیه محتواهای آموزشی برای دهیاران، شوراها، شهرداری‌ها و سایر مجموعه‌ها در بخش آموزش با رویکرد عملیاتی ورود پیدا کرده و طرح‌های مختلفی را در تقویت برنامه‌های آموزشی در نظر بگیریم.

وی تجهیز و راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست را در کشور یادآور شد و بیان کرد: سند ارتقای فرهنگ حفاظت محیط زیست، سند معتبری است که با بهره‌گیری از ظرفیت همه دستگاه‌ها باید اجرای آن را به شکل صحیح شاهد باشیم تا مشکلات و نارسایی‌های حوزه محیط زیست رفع شود.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی حفاظت محیط زیست در ادامه سخنان خود اظهار کرد: افزایش برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی، ‌همراه کردن خانواده‌ها، جریان‌سازی و پرچمداری در تولید محتواهای زیست‌محیطی بسیار مهم و اساسی است.

موسوی فعالیت 661 سمن دارای مجوز زیست‌محیطی را در کشور یادآور شد و تصریح کرد: ما از تشکل‌هایی که مجوزدار باشند، حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم و تا پایان سال آینده سعی ما بر این است تا در همه شهرها و روستاها خانه محیط زیست راه‌اندازی شود.

وی کار نظام‌مند در حوزه تشکل‌های مردم نهاد و حمایت مالی را از تشکل‌های فعال یادآور شد و گفت: اقتصادی کردن محیط زیست محور اصلی کار سازمان حفاظت محیط زیست است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha