• سه‌شنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401051108786
  • خبرنگار : 50399

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

هدف اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان در محرم آشنایی مردم با بزرگان دین است

هدف اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان در محرم آشنایی مردم با بزرگان دین است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: هدف ما در کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه‌های مردمی و آموزشگاه‌های غیررسمی آشنایی بیشتر مردم با بزرگان دینی و ائمه اطهار(ع) در ایام محرم است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر با تهاجمات فرهنگی و جنگ نرمی مواجهیم که دشمنان به منظور آسیب زدن و کمرنگ کردن دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران راه انداخته‌اند. در نتیجه یکی از اهداف اصلی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی کتاب‌محور در راستای جهاد تبیین، افزایش سواد اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است تا آن اقدامات را خنثی کند.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در ماه محرم افزود: در این ایام علاوه بر برداشتن گامی موثر در راستای آشنایی مردم با ائمه اطهار(ع) در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در تلاشیم رسالت اصلی خود را که ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است را نیز انجام دهیم تا بستر اشاعه فرهنگ اسلامی و ایرانی به منظور ترویج سبک و زیست مومنانه در جامعه فراهم شود.

برپایی حسینیه کتاب

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه امسال نیز همچون سالیان گذشته «حسینیه کتاب» در سطح استان برپا شده، تصریح کرد: امسال نیز با شعار «زیر علمت کتاب می‌خوانم»، کتابخانه‌های عمومی استان میزبان بالغ بر ۱۴۴۴ برنامه فرهنگی کتاب‌محور همچون نقد و بررسی کتاب، رونمایی از کتاب، نشست‌های کتابخوانی، برگزاری محافل ادبی، نمایشگاه کتاب، مسابقات کتابخوانی، معرفی کتاب، نمایشنامه خوانی و... هستند.

سبزیان بیان کرد: فلسفه امر به معروف و نهی از منکر هدایت جامعه به سوی خوبی و دوری جستن از بدی‌هاست. کتابخانه‌های عمومی نیز با اجرای برنامه‌های فرهنگی در این راستا قدم برمی‌دارند. در واقع امر به کتابخوانی امر به معروف است. بر این اساس بالغ بر ۴۴۴ برنامه فرهنگی کتاب‌محور با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار خواهد شد.

برگزاری مسابقه کتابخوانی «۱۰ درس پیرامون امر به معروف و نهی از منکر» 

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که با همت حسینیه کتاب و شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی همزمان با دهه امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود، مسابقه کتابخوانی کتاب «۱۰ درس پیرامون امر به معروف و نهی از منکر» نوشته حجت‌الاسلام محسن قرائتی است. این مسابقه در قالب سوالات چهار گزینه‌ای است و هدف از برگزاری آن ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه ملی، اجتماعی و دینی واجب در جامعه امروز است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: علاقه‌مندان از تاریخ ۱۲ تا ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ با مراجعه به سامانه اکترونیکی مسابقات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نشانی ww.samakpl.ir می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. همچنین کتاب «۱۰ درس پیرامون امر به معروف و نهی از منکر» در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی موجود است و با مراجعه به صفحه اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به نشانی www.khrpl.ir می‌توان آن را مشاهده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha