• سه‌شنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401051109017
  • خبرنگار : 50026

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خبر داد: 

ایجاد زیست بوم نوآوری نخبگان گیاهان دارویی استراتژیک در جهاد دانشگاهی

ایجاد زیست بوم نوآوری نخبگان گیاهان دارویی استراتژیک در جهاد دانشگاهی

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از ایجاد زیست بوم نوآوری نخبگان گیاهان دارویی استراتژیک در جهاد دانشگاهی استان خبر داد.

مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مجموعه جهاددانشگاهی استان به جهت ارج نهادن به شعار سال و فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، برنامه‌ها و مأموریت‌های ویژه و مناسبی در حوزه تولید و خدمات دانش بنیان با هدف توسعه و پیشرفت استان در این حوزه ها تدوین گردیده و در حال اجرا است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اهمیت حوزه کشاورزی تصریح کرد: ایشان «دانش‌بنیان و فناورانه کردن کشاورزی» را ضروری دانسته اند و بیان فرموده‌اند: کشت گلخانه‌ای قابل توجه است اما با آن نمی‌توان کشور را اداره کرد و با توجه به زمین، خاک و آب موجود در کشور، باید با دانش‌بنیان کردن کشاورزی و یافتن الگوی مصرف بهینه، از نابودی خاک و هدررفت آب جلوگیری، و صرفه‌جویی در آب را به صورت جدی دنبال کرد.

وی بیان کرد: این فرمایش مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که راه برون رفت از بسیاری از چالش های موجود در حوزه کشاورزی، تداوم تولید پایدار و همچنین حفظ سرمایه های ارزشمندی چون آب و خاک جزء با دانش بنیان کردن کشاورزی و استفاده از فناوری و نوآوری در این عرصه امکان پذیر نخواهد بود و جهاددانشگاهی استان در این راستا و با توجه به مأموریت خود در زمینه بهینه سازی تولید و فراوری گیاهان دارویی مزیت دار عناب، زرشک و زعفران در صدد است تا زیست بوم نوآوری نخبگان گیاهان دارویی استراتژیک استان را برای ارج نهادن به فعالیت های دانش بنیان، فناورانه و نوآوارنه در کشاورزی استان در واحد خراسان جنوبی ایجاد کند.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، هدف از ایجاد این زیست بوم را شناسایی، حمایت و تبدیل ایده‌های نوآورانه و دانش بنیان به ابزاری برای رفع نیازهای کاربردی گیاهان دارویی و محصولات استراتژیک استان اعلام کرد و یادآور شد: در این زیست بوم با دعوت از نخبگان و نوآوران دانشگاهی و غیردانشگاهی شبکه ای از نوآوران را ساماندهی خواهیم کرد که در درجه اول در شناسایی نیازهای اولویت دار این محصولات و سپس رفع موانع موجود و ارائه راهکارهای عملیاتی پیشگام باشند.

ابراهیمی ادامه داد: تجمیع توان نخبگان و نوآوران داخل و خارج استان و هماهنگی با افراد، سازمان ها و تشکل های تاثیرگذار برای ورود این نوآوری های دانش بنیان به عرصه عمل و تأمین نیازهای استان در حوزه محصولات استراتژیک هدف نهایی این اقدام خواهد بود. 

نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین و همچنین شعار امسال جهاددانشگاهی با عنوان "جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران" می‌طلبد تا در آستانه گرامیداشت چهل و دومین سالروز تشکیل این نهاد انقلابی، گامی بلند و اقدامی مؤثر در حمایت از محصولات استراتژیک استان خراسان جنوبی در جهاد دانشگاهی استان برداشته شود تا به یاری خداوند گره‌هی از مشکلات زنجیره ارزش این محصولات بدست نخبگان و نوآوران و در قالب تجاری سازی محصولات دانش بنیان باز شود.

انتهای پیام 
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha