• چهارشنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401051209279
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

اصفهان نیازمند اتوبوس‌های سیار خون‌گیری است

اصفهان نیازمند اتوبوس‌های سیار خون‌گیری است

ایسنا/اصفهان مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در برخی مناطق و روستاهای استان امکان خون‌گیری وجود ندارد و راه‌اندازی اتوبوس‌های سیار می‌تواند خلأهای موجود در این زمینه را برطرف کند.

علی فتوحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نیاز به اتوبوس‌های سیار خون‌گیری در مناطق مختلف استان، اظهار کرد: از خیرین برای تجهیز و راه‌اندازی اتوبوس‌های سیار خون‌گیری دعوت به مشارکت می‌کنیم، چراکه این اداره کل به‌تنهایی توان مالی تجهیز اتوبوس‌های سیار را ندارد، درحالی‌که به این اتوبوس‌ها نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در برخی مناطق و روستاهای استان امکان خون‌گیری وجود ندارد و فراهم شدن این اتوبوس‌های سیار می‌تواند خلأهای موجود در این زمینه را برطرف کند، افزود: شهرستان‌های کوچک‌تر به‌ویژه در زمان بحران، مشارکت زیادی در اهدای خون دارند و باید از این ظرفیت مردمی استفاده کرد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در خصوص جایگزین اتوبوس‌های سیار، توضیح داد: تیم‌های خون‌گیری سیار را به‌عنوان جایگزین اتوبوس‌های سیار تشکیل داده‌ایم که سه روز در هفته به پایگاه‌های ثابت در شهرستان‌های زرین‌شهر، خمینی‌شهر و شاهین‌شهر اعزام می‌شوند و خون‌گیری‌های انجام شده را به اصفهان می‌آورند.

وی ادامه داد: البته در شهرستان‌های دیگری همچون خوانسار، نجف‌آباد و کاشان پایگاه‌های ثابت خون‌گیری وجود دارد، اما در شهرستان‌هایی که احداث پایگاه یا مرکز خون‌گیری به دلیل مسائل مالی مشکل‌ساز است، گروه‌های خون‌گیری سیار در مکان‌های مناسب فعالیت خود را انجام ‌می‌دهند.

فتوحی با تأکید بر اینکه اقدامات ترویجی برای اهدای خون بسیار اثرگذار است، خاطرنشان کرد: به دلیل گرمای هوا و پیک جدید کرونا میزان اهدای خون کاهش یافت، اما در دهه محرم شاهد افزایش اهدای خون هستیم.

وی با بیان اینکه همیشه به همه گروه‌های خون نیاز داریم، ولی به گروه‌های خون منفی نیاز بیشتری داریم، یادآور شد: اهداکنندگان ما صد درصد داوطلب هستند و هیچ اجباری برای اهدای خون نیست که این موضوع باعث اطمینان از سلامت خون می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان با اعلام اینکه اهداکنندگان مستمر خون به سمت مسن شدن و بازنشسته شدن رفته‌اند، تأکید کرد: اگر جوانان بیشتر برای اهدای خون مراجعه کنند، ذخیره مناسبی خواهیم داشت، همچنین باید راهی پیدا کنیم تا تعداد بانوانی که خون اهدا می‌کنند افزایش یابد و جوانانی که تاکنون برای اهدای خون مراجعه نکرده‌اند، تشویق به اهدای خون شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha