• چهارشنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401051209672
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول خبر داد:

افزایش ۱۲ درصدی دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در خراسان شمالی

افزایش ۱۲ درصدی دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری ۵۶۰ نفر توزیع کننده و قاچاقچی مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: این تعداد دستگیری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۲ درصدی همراه بوده است.

سرهنگ محمد غلامی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۳۱۶ کیلو و ۱۰۱ گرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۹۹ کیلو و ۳۲۵ گرم از این مواد سنتی و ۱۶ کیلو و ۷۷۶ گرم آن نیز مواد مخدر صنعتی را شامل می شود، افزود: در طول این مدت ۲۱۸ نفر معتاد در سطح استان جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شده اند که در مقایسه با مدت مشابه ۲۰ درصد افزایش داشته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در مجموع طی همین بازه زمانی تعداد ۷۷۸ نفر توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان دستگیر و اقدامات قانونی در این رابطه صورت گرفته است.

سرهنگ غلامی تصریح کرد: در این مدت تعداد ۲۴۶ مورد طرح پاکسازی نقاط آلوده، ۶۵ مورد طرح کنترل محورهای مواصلاتی، ۱۲۵ مورد طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و ۱۷۱ مورد طرح برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر در سطح استان به مرحله اجرا در آمده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۲ مورد عملیات مشترک و ۱۰ مورد نیز عملیات درون استانی انجام شده است، گفت: در این بازه زمانی ۳۷ دستگاه خودرو توقیف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۶ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ غلامی با اشاره به اینکه ۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز متلاشی شده است، خاطرنشان کرد: پلیس در برخورد با سوداگران مرگ و افرادی که سلامتی جامعه را مختل می کنند بسیار مصمم است و از شهروندان نیز انتظار داریم تا در صورت اطلاع از اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha