• چهارشنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401051209727
  • خبرنگار : 50167

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد

جمع‌آوری ۴ میلیارد تومان از طریق صدقه پیامکی در کشور

جمع‌آوری ۴ میلیارد تومان از طریق صدقه پیامکی در کشور

ایسنا/زنجان معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: صدقه پیامکی با کد QR که حدود یک سال از آغاز آن می‌گذرد، طی چهار ماه اخیر حدود ۴ میلیارد تومان از این طریق جمع‌آوری شده است.

حبیب‌الله آسوده ظهر امروز (۱۲ مردادماه) در نشست خبری در رابطه با طرح اطعام و احسان حسینی، اظهار کرد: در سنوات گذشته کمیته امداد امام خمینی (ره) طرح اطعام و احسان حسینی را از ماه محرم تا پایان ماه صفر به منظور استفاده از ظرفیت خیرین و کمک به نیازمندان در حوزه اطعام و بسته‌های معیشتی اجرا می‌کرد.

وی از مشارکت حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومانی خیرین در طرح اطعام و احسان حسینی خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰۰۰ آشپزخانه مردمی در کشور گروه‌های مردمی را مدیریت کنند.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته در مجموع بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان کمک‌های مردمی در کمیته امداد امام خمینی (ره) راهبری و هدایت شده است، تصریح کرد: از ۱۰ هزار میلیارد تومان ذکر شده، ۵۵۰۰ میلیارد تومان کمک‌هایی بوده که از طریق بیش از ۹۶۰۰ مرکز نیکوکاری انجام شده که کمیته امداد امام خمینی (ره) وظیفه هدایت آن را ایفا کرده‌ است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در رابطه با طرح اکرام محسنین، گفت: هر ایرانی می‌تواند با همه شرایط سخت موجود و با حداقل ۱۰ هزار تومان حامی فرزند یتیم و محسنین شود، گفتنی است بیش از یک میلیون و ۱۹۰ هزار حامی در کشور به ۴۰۹ هزار فرزند یتیم و محسنین کشور کمک می‌کنند.

آسوده با بیان اینکه پارسال خیرین به میزان ۲۷۰۰ میلیارد تومان در طرح اکرام محسنین مشارکت کرده‌اند، یادآور شد: در این طرح مردم به مردم کمک کرده و مستقیم پول به حساب یتیم و محسنین واریز می‌شود و پول به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز نمی‌شود ولی رصد صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۷۰۰ میلیارد تومان زکات واجب و مستحب در سال گذشته جمع‌آوری شده است که در منطقه‌ای که جمع شده، هزینه می‌شود و امکان جابه‌جایی وجود ندارد، افزود: به هیچ عنوان زکات‌های جمع‌آوری شده به شهر و کشور دیگری منتقل نشده و چنین چیزی غیرممکن است.

این مسئول با بیان اینکه ۵ میلیون صندوق صدقات کوچک در خانه‌ها ثبت شده و حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار صندوق اماکن و ۱۸۰ هزار صندوق صدقات معابر وجود دارد که مجموع آن ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار است، تصریح کرد: پارسال از مجموع صندوق ثبت شده در نرم‌افزارهای کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۴۸۸ میلیارد تومان جذب شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه بیش از ۷۵ هزار سری جهیزیه با کمک مردم و دولت به نوعروسان اهدا و بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است، ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار واحد عمرانی (تعمیرات) انجام و بیش از ۱۳۵ هزار لوازم خانگی در سال گذشته به خانواده‌های تحت حمایت اهدا شده است.

آسوده با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ هزار دانش‌آموز و بیش از ۵۰ هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، اظهار کرد: اکنون حدود ۵ میلیون خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و در مراکز نیکوکاری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانواده توسط مردم تمشیت شده و به اندازه بضاعت کمک می‌شوند که از این تعداد ۱۶۵۰ خانواده‌، خانواده‌هایی هستند که با این کمیته مشترک هستند و بخشی از کار با مراکز نیکوکاری و مردم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) تقویت و توسعه کیفی مراکز نیکوکاری کشور است تا نیازمندان بتوانند در مسیر توانمند شدن گام برداند، افزود: خانواده‌هایی که توان کار دارند باید در مسیر توانمندسازی قرار بگیرند و امسال بودجه دولت برای این نهاد بیش از ۵۰۰ هزار فرصت شغلی با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومانی از محل تبصره ۱۶ در بحث اشتغال است که امیدواریم با حضور و مشارکت مردم و کمک کمی و کیفی دولت، بخشی از مشکلات اقتصادی نیازمندان را ترمیم کنیم.

این مسئول با بیان اینکه اکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانواده توسط مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) که مردمی هستند، خدمت‌رسانی می‌شوند که از این تعداد ۶۵۰ هزار خانواده مشترک هستند، تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش خدمات مردم در قالب نقد و کالا در سال گذشته بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه نقش مردم در کمک به فقرا و کاهش فقر در کنار نهادهای حمایتی، نقش موثر و کارآمدی است، عنوان کرد: در سه ماهه نخست امسال، ۵۲ هزار اشتغال برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شده است.

آسوده با بیان اینکه مردم اعتقاد دارند صدقه را باید با دست خود بدهند تا آرامش پیدا کنند که به اعتقادات بحق مردم در کنار توسعه نرم‌افزاری و شیوه‌های نوین ادامه می‌دهیم، اظهار کرد: اخیراً با مجموعه شرکت مخابرات و همراه اول وارد مذاکره شده‌ایم که در آینده اتفاقات خوبی در این حوزه خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار اشتراک الکترونیکی در سطح کشور داریم که مسیر هم به لحاظ فرهنگی و هم به لحاظ اجرایی رو به توسعه و پیشرفت است، خاطرنشان کرد: صدقه پیامکی با کد QR که حدود یک سال از آغاز آن می‌گذرد، در چهار ماه اخیر حدود ۴ میلیارد تومان از این طریق جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha