• چهارشنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401051210050
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس کمیته امداد کشور:

۳۶۰ هزار واحد مسکن برای محرومان کشور ساخته می شود

۳۶۰ هزار واحد مسکن برای محرومان کشور ساخته می شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس کمیته امداد کشور گفت: ۳۶۰ هزار واحد مسکن برای محرومان شهری و روستایی کشور ساخته می شود.

مرتضی بختیاری روز چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ در نشست با استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در شرایط بحران‌ها مدیریت‌ها، انگیزه‌ها، توانمندی مشخص می شود در این راستا گزارش‌های سیل تابستانی باید جمع بندی و گزارش شود.

وی اظهارکرد: در سیل تابستانی اخیر خساراتی به استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شده اما تلفات جانی با مدیریت استاندار و مجموعه استان نداشته است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه گروه ارزیاب منازل مسکونی مددجویانی که در اثر سیل خسارت دیده اند را مورد بررسی قرار دهند و گزارش این خسارات را اعلام کند، خاطرنشان کرد: همچنین وام‌های قرض الحسنه کمیته امداد در حوزه ازدواج و اشتغال جز اولویت ماست و در این راستا پای کار خواهیم بود.

بختیاری تصریح کرد: سعی می‌کنیم با پرداخت تسهیلات اشتغال زا برای هشت هزار و ۱۰۰ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد شغل ایجاد شود.

وی با اشاره به مصوبه دولت برای حمایت از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تاکید کرد: ۵۰ درصد اشتغالزایی‌ها کمیته امداد به مددجویان و ۵۰ درصد نیز به غیر مددجویان دهک های یک تا پنج اختصاص داده می شود.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره طرح نهضت ملی مسکن در کشور تصریح کرد: برای مسکن در مناطق محروم کشور از جمله استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، سیستان و بلوچستان و کرمان آمادگی داریم که برای مسکن محرومان استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهر یاسوج در صورت تامین زمین و زیرساخت‌ها همکاری و اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مسکن محرومان کشور را بصورت جدی در برنامه کمیته امداد داریم بطوری که ۳۶۰ هزار واحد تفاهم نامه امضاء کردیم که از این تعداد ۲۴۰ هزار واحد شهر و ۱۲۰ هزار واحد روستایی است.

۳۶۰ هزار واحد مسکن برای محرومان کشور ساخته می شود

همچنین سید علی احمد زاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به مشکلات ایجاد شده در اثر سیل تابستانی اخیر گفت: عمق خسارات سیل تابستانی در این استان نباید بدلیل اینکه تلفات انسانی نداشته ایم، پنهان شود.

وی افزود: مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست جمهوری منعکس شود، در این راستا تلاش های زیادی شد بطوریکه حتی یک مورد فوتی نداشته باشیم.

احمدزاده با اشاره به مشکلات عشایر، کشاورزان، حوزه راه استان تصریح کرد: برای جلوگیری از تلفات سیل هشدارهای مختلف رسانه ای و پیامکی داده شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برآورد خسارات ناشی از بارش‌های سیل آسا و سیل تابستانی خاطرنشان کرد: با جمع بندی و ارزیابی میزان دقیق خسارات وارده، اعلام می شود.

احمد زاده با بیان اینکه، مناطق روستایی و عشایری این استان آسیب جدی بدلیل سیل تابستانی دیده اند و برخی از آنها زندگی‌شان از بین رفته است، تاکید کرد: انتظار داریم در این زمینه نگاه ویژه ای به استان کهگیلویه و بویراحمد شود. 

وی ادامه داد: برای کاهش تلفات جانی و خسارات هشدارهای جدی قبل از بارش‌ها داده شد، خودم در نماز جمعه هشدارهای لازم را دادم و به خوبی از طریق صدا و سیما و رسانه ها صورت گرفت و ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار پیامک هشداری به مردم استان ارسال شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همه گروه‌ها را فعال کردیم، حوزه بحران با جدیت پای کار بود، تمام تجهیزات و امکانات را بکار گرفتیم  و تلاش زیادی شد تا تلفات جانی در استان نداشته باشیم اما عمق خسارات نباید در پشت نداشتن تلفات جانی ناگفته بماند و نادیده گرفته شود.

به گزارش ایسنا، احمد زاده بیان کرد: تیم‌های امداد رسان و خدماتی فعال هستند و تیم‌های ارزیاب در حال برآورد خسارات وارده ناشی از سیل تابستانی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha