• چهارشنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401051210058
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

عمیق‌تر کردن پیوند بین مردم و حاکمیت؛ از فعالیت‌های اصلی جوانان انقلابی

عمیق‌تر کردن پیوند بین مردم و حاکمیت؛ از فعالیت‌های اصلی جوانان انقلابی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از کارهای اصلی و زیربنایی جوانان انقلابی به‌ویژه در دولت سیزدهم، نزدیک کردن و عمیق‌تر کردن پیوند بین مردم و حاکمیت است.

جواد قناعت، عصر امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد در دیدار با دستیار ویژه رییس جمهور در امر مردمی سازی دولت اظهار کرد: گاهی اوقات به دلیل مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها، تهاجم فرهنگی و سایر که اکنون جنگ تفسیرها و ادراکی است، بین مردم و نظام فاصله ایجاد می‌شود لذا در این فضای سخت، نزدیک کردن دولت و ملت و حاکمیت با مردم اهمیت دارد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه از اقدامات جهادی استقبال می‌کنیم، گفت: حرکت‌های جهادی دو وجهی است یک وجه آن کمک به دولت و مسئولان برای ساخت و ساز و عمران و وجه دیگر که بخش اصلی، شالوده، پایه و اساس است، نزدیک کردن مردم به نظام و انقلاب است.

وی بیان کرد: با روی کارآمدن دولت انقلابی سیزدهم اقدامات و اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: از آنجایی‌که در استان عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد اکثر پیگیری‌ها در خصوص مسائل زیرساختی است که کمتر دیده شده اما مردم همراهی و همسویی خوبی دارند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی (شهریورماه ۱۴۰۰) بیان کرد: از محل اعتبارات سفر تاکنون هزار میلیارد تومان به صورت نقدی به استان تخصیص یافته و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به‌زودی طی هفته‌های آینده تخصیص خواهد یافت.

قناعت تصریح کرد: یکی از مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی موضوع پروژه راه‌آهن بیرجند - قاین – یونسی بود که منجر شد این پروژه مجدد در استان احیا و فعال شود.

وی تصریح کرد: این پروژه ملی و فراملی از چابهار آغاز و به زاهدان - نهبندان - سربیشه - بیرجند - قاین - گناباد - یونسی و سپس به راه‌آهن مشهد - بافق متصل می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی طول راه‌آهن بیرجند – یونسی را ۲۷۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت: قرارداد پرداخت تسهیلات پروژه ریلی استان به میزان ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ۲۶ تیرماه امسال با توافق سندیکای بانکی تنظیم و به صندوق توسعه ملی ارسال شده که به زودی جلسه برگزار و اعتبار در اختیار بانک‌های مربوطه قرار می‌گیرد.

وی مجموع اعتبار این پروژه را چهار هزار میلیارد تومان دانست و افزود: از این میزان ۲۰ درصد سهم آورده پیمانکار، ۱۰ درصد سهم وزارت راه و شهرسازی و مابقی تسهیلات صندوق توسعه ملی است که در اختیار ۶ بانک قرار خواهد گرفت.

قناعت از برگزاری اجلاسیه اردوهای جهادی با همکاری بسیج سازندگی کشور همزمان با ۱۳ شهریورماه در فردوس خبر داد و گفت: ۱۰ شهریور ۱۳۴۷، شهر فردوس با زلزله‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر ویران شد که این زلزله باعث شد تا رهبر معظم انقلاب ۱۳ شهریور همان سال به این شهرستان سفر و فعالیت جهادی خود را برای کمک به مردم زلزله زده آغاز کنند.

وی ادامه داد: به همین مناسبت ۱۰۰ گروه جهادی وارد استان خواهند شد و در مناطق مختلف به ارائه خدمات می‌پردازند همچنین در جلسه محوری آثار مقام معظم رهبری رونمایی و پیام معظم‌له قرائت می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در این روز چندین پروژه افتتاح و عملیات اجرایی چند پروژه نیز آغاز خواهد شد که پیگیر حضور مقامات دولتی در این مراسم هستیم، همچنین شهریورماه یا مهرماه میزبان سفر دوم رئیس جمهور به استان خواهیم بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha