• پنجشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401051310582
  • خبرنگار : 50382

در ایام محرم امسال؛

تازه ترین کتاب نوحه‌های جنوبی با عنوان "نوای حق" منتشر شد

تازه ترین کتاب نوحه‌های جنوبی با عنوان "نوای حق" منتشر شد

ایسنا/فارس همزمان با شروع ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، کتاب نوحه‌های سینه زنی و زنجیرزنی جنوبی با عنوان «نوای حق» روانه بازار کتاب شد. 

گردآورنده نوحه‌های جنوبی و مداح اهل‌بیت در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اثر مکتوبش گفت: در حسینیه‌ها و مراکز مذهبی لامرد، بیشتر نوحه‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی دست‌نویس و پراکنده و برگرفته از شاعران مختلف که دارای سبک جنوبی ایران بوده توسط مداحان خوانده می‌شد که لازم دانستم این اشعار را جمع‌آوری و در قالب کتاب «نوای حق» به چاپ برسانم تا مداحان و نوحه‌سرایان مکتب اهل بیت(ع) از این اشعار بهره جویند. 

محمود حق‌شناس ادامه داد: این کتاب شامل ۱۵۰ نوحه شاخص و رایج براساس ایام دهه اول محرم؛ هر روز به نام یکی از شهدای واقعه کربلا تنظیم گردیده که هر کدام با یک شیوه و سبک خوانده می‌شود و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش به عزاداری می‌پردازند. 

او اظهار کرد: از نکات برجسته نوحه خوانی مداحان جنوبی، صدای زیبا و روان، حجم صدا، زنگ حزین، نوای گیرا، اوج و فرودها و تحریرهای بی نقص در نوحه‌ها بویژه نوحه واحد است.

حق شماس خاطرنشان کرد: اشعار و نوحه‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی به سبک جنوب که در این کتاب جمع آوری شده  از سرایندگان برجسته و به سبک راغب فالی و شایق تراکمه‌ای و شاعران دیگری از مناطق مختلف کشور؛ اِبْنِ حُسامِ قُهِسْتانی،‌ جوهری مروی، جودی خراسانی، بیدل قزوینی، مقبل کاشانی و... است. 

او یادآور شد: کتاب «نوای حق» با طراحی جلد محمد مهدی واعظ‌زاده با شمارگان ۵۰۰ جلد و در قالب ۱۹۷ صفحه به قیمت ۶۰ هزار تومان از سوی نشر ایراهستان روانه بازار کتاب شد. 

به گزارش ایسنا، کتاب تازه انتشار یافته‌ی  «نوای حق» که اکنون با استقبال مداحان روبرو شده است را می‌توان از طریق ارتباط با نویسنده آن به شماره‌ی واتساپی  ۰۹۰۵۰۳۷۵۰۱۴  تهیه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha