• جمعه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401051410939

توضیح بهزیستی فارس در خصوص انتشار یک خبر

توضیح بهزیستی فارس در خصوص انتشار یک خبر

ایسنا/فارس روابط عمومی بهزیستی فارس طی اطلاعیه‌ای در واکنش به انتشار خبری مبنی بر فوت و مسمومیت دسته جمعی معلولان بهزیستی ممسنی، ضمن تکذیب این خبر، توضیحاتی ارائه کرد.

اداره کل بهزیستی فارس در بیانیه‌ای آورده است: با توجه به انتشار مطالب کذب و خلاف واقع کمپین معلولین درباره مرکز المهدی شهرستان ممسنی که منجر به جریحه دار شدن عواطف و احساسات عموم و بویژه مردم ولایتمدار شهرستان ممسنی شده است، اداره کل بهزیستی فارس با استناد به ادله پزشکی موجود، ضمن تکذیب خبر فوت و مسمومیت دسته جمعی ،حق خود برای شکایت از این کمپین به دلیل نشر اکاذیب را محفوظ می‌داند.

به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس، بنا به مستندات پزشکی بیماری قلبی_ ریوی و سکته عامل فوت سه معلول در مرکز المهدی بوده و مواد غذایی این مرکز توسط شبکه بهداشت وبیماری‌های واگیردار ممسنی بررسی شده و فاقد هرگونه مشکل و مسمومیت بوده است.

با توجه به مستندات موجود فوت سه نفر (دو نفر بالای ۵۰ سال و یک نفر ۴۱ ساله )در تاریخ‌های ۲۹ ،۳۰ و ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ در این مرکز به دلیل بیماری قلبی _ریوی و تنفسی که منجر به سکته شده و در گواهی فوت توسط پزشک نیز قید شده، مورد تایید است و این موضوع با توجه به سابقه قبلی بیماری ایشان رخ داده و باید توجه داشت که معلولان این مرکز دارای معلولیت ذهنی و جسمی شدید هستند و متاسفانه علاوه بر معلولیت دچار بیماری‌های داخلی، قلبی و تنفسی هستند و به دلیل معلولیت  و کم تحرکی مشکلات عدیده‌ای نیز دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در روز اول مرداد ماه هشت نفر از معلولان مرکز به بیماری ویروس اسهال به بیمارستان ولی عصر(عج) شهر نورآباد منتقل شدند و با معاینات انجام شده با تشخیص پزشک نیاز به بستری نداشتند و حتی تست کرونا نیز از آنها گرفته شده که هیچ مشکلی نداشتند و تست همگی منفی بود و از این هشت نفر تنها یک نفر علت اینکه اکسیژن خون پایین ۹۰ بود  یک شب بستری شد و ۷ نفر دیگر به مرکز برگشتند.

سه نفر از این هشت نفر در روز بعد از مرخصی باز به بیمارستان منتقل شدند که یک شب بستری بودند و مرخص شده‌اند و اکنون در مرکز بدون هیچ مشکلی زندگی می‌کنند. 

روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس در پایان افزود: گردانندگان این قبیل صفحات مجازی باید بدانند که معلولان عزیز ولی نعمت ما هستند و خدمت به این عزیزان توفیق و افتخار سازمان بهزیستی است و انسانیت و انصاف ایجاب می کند اگر در شبکه‌های اجتماعی به دنبال ایجاد شفافیت و حقوق واقعی این افراد هستند ابتدا از صحت وسقم مطالب مطلع شوند تا دلی را آزرده و اذهان عمومی را مشوش نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha