• شنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401051511127
  • خبرنگار : 50214

استاندار یزد:

مطالعه جامع خطرپذیری سیل استان تبیین شود/بازسازی خسارتهای سیل در کوتاهترین زمان انجام شود

مطالعه جامع خطرپذیری سیل استان تبیین شود/بازسازی خسارتهای سیل در کوتاهترین زمان انجام شود

ایسنا/یزد استاندار یزد با اشاره به رایزنی های انجام شده با بخش های مختلف و نهادهای حمایتی عمومی جهت جبران خسارت های ناشی از سیل، گفت: تمام برنامه ریزی و توان استان باید بر ساخت و بازسازی منازل تخریب شده و تامین منازل آسیب دیدگان از سیل، در کوتاه ترین زمان ممکن معطوف شود.

«مهران فاطمی» در نشست تخصصی بررسی خسارت ناشی از سیل اخیر به شهرستان تفت، با اشاره به کوتاهی فرصت خدمت رسانی به مردم در هر جایگاه و منصبی، اظهار کرد: باید قدردان توفیق حاصل شده بود و تمام توان خود را برای بهره بهرداری هرچه بهتر از این فرصت و به کارگیری تمام امکانات و ظرفیت های دراختیار، برای حل مسائل و مشکلات فراروی آن ها بکار ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بارش شدید باران و وقوع سیل در استان و گستردگی ابعاد خسارات وارده به برخی شهرستان ها اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان تفت به جهت برخورداری از تعداد زیادی روستا و مسیل، رودخانه و بند، متحمل خسارات زیادی در بخش های کشاورزی، ابنیه و زیرساخت ها و منازل مسکونی شده است.

استاندار در ادامه با اشاره به رایزنی های انجام شده با بخش های مختلف و نهادهای حمایتی عمومی جهت جبران خسارت های ناشی از سیل، بیان کرد: تمام برنامه ریزی و توان استان باید بر ساخت و بازسازی منازل تخریب شده و تامین منازل آسیب دیدگان از سیل، در کوتاه ترین زمان ممکن معطوف شود.

وی همچنین از استفاده از ظرفیت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) جهت مرمت قنوات، مزارع و سایر موضوعات مرتبط با این بخش خبر داد.

وی در ادامه خطاب به مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بر پیگیری و ترمیم خسارات وارده به جاده ها و پل های استان در حداقل زمان تاکید کرد.

فاطمی ادامه داد: دستگاه های خدمات رسان استان باید با قید فوریت اقدامات لازم در بخش های زیرساختی و سیل بندها را انجام و اختلالات را برطرف کنند.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به تخریب بخشی از ساختمان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تفت اشاره کرد و گفت: با هماهنگی انجام شده با  وزارت میراث فرهنگی، هزینه مرمت و بازسازی این ساختمان را تقبل کردند و این اداره به روال عادی خود بر می گردد.

وی همچنین اشاره ای گذرا به محورهای نشست روز گذشته خود و مجمع نمایندگان استان با رئیس جمهور، کرد و اظهار کرد: یکی از محورهای مهم مورد گفتگو در این نشست موضوع سیل اخیر و لزوم جلب حمایت هایی برای کاهش آلام مردم و بازگشت زندگی آن ها به روال طبیعی خود بود که ایشان توصیه های لازم را انجام دادند و منابع خوبی برای آن گذاشته می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی در پایان به تبیین ضرورت انجام مطالعه جامع خطرپذیری سیل استان پرداخت و بر انجام کار تخصصی و جهادی در این حوزه تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha