• شنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401051511329
  • خبرنگار : 50047

/جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوری نخبگان ایران/

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان شمالی: جهاددانشگاهی مأمن حمایت از نخبگان و ایده‌های نوآورانه است

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان شمالی:
جهاددانشگاهی مأمن حمایت از نخبگان و ایده‌های نوآورانه است

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست جهاددانشگاهی خراسان شمالی با بیان اینکه جهاددانشگاهی مأمن حمایت از ایده‌های نوآورانه و نخبگان است، افزود: شعار امسال این نهاد "جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوری نخبگان ایران" است و برای تحقق این هدف تلاش می شود.

به گزارش ایسنا، مهسا پرنیان، با حضور در برنامه «صبح تازه» سیمای اترک به مناسبت ۱۶ مردادماه سالروز تشکیل جهاددانشگاهی اظهار کرد: شعار امسال این نهاد «جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوری نخبگان ایران» است و در این راستا تلاس برای مهاجرت معکوس نخبگان پیگیری می‌شود.

وی افزود: همکاران در سراسر کشور فعالیت‎‌های خوبی را هم‌راستا با پیشرفت‌های کشور به ثبت رسانده‌اند و این نهاد در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و... پیشرو است و بهترین مامن برای حمایت از نخبگان و همچنین کمک به تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» است.

پرنیان در ادامه گفت: در استان خراسان شمالی نیز جهاددانشگاهی از زمان تشکیل تا به امروز، در مسیر انقلابی خود فعالیت‌های خوبی را انجام داده و در حوزه های مختلف خدمات خوبی ارائه داده است.

وی راه اندازی مرکز درمان سرطان پستان را از جمله برنامه‌های پیش رو دانست و افزود: با توجه به اینکه استان خراسان شمالی جزو استان‌هایی است که این سرطان در آن شیوع بالایی دارد و متاسفانه سن ابتلا نیز در استان نسبت به میانگین کشوری وضعیت خوبی ندارد، بنابراین راه‌اندازی این مرکز به جد پیگیری می شود.

وی ادامه داد: ماموریت دیگر جهاددانشگاهی گیاهان دارویی است که این نهاد با همکاری آستان قدس رضوی در حوزه فراوری گیاهان دارویی و همچنین کشت گیاهان دارویی در زمینه آفت‌کش‌ها و خوراک دام ورود پیدا کرده است.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان شمالی، راه اندازی مرکز اصلاح نژاد دام سبک را از دیگر پروژه ها دانست و افزود: در حوزه دام سبک تاکنون برای ۲ هزار راس دام سبک تلقیح مصنوعی اجرا شده است.

پرنیان افزود: با توجه به پتانسیل خراسان شمالی و منطقه راز و جرگلان در زمینه اسب اصیل ترکمن، اصلاح نژاد این گونه ارزشمند نیز از برنامه هاست.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولان استانی و ملی، با تحقق برنامه های در دست پیگیری جهاددانشگاهی، خدمات شایانی به مردم استان ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha