• شنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401051511621
  • خبرنگار : 50549

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی:

طرح "حامیم" مبتنی بر جوان‌گرایی و اعتماد به مدیریت جوانان است

طرح "حامیم" مبتنی بر جوان‌گرایی و اعتماد به مدیریت جوانان است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی گفت: طرح "حامیم" طرحی مبتنی بر جوان‌گرایی،اعتماد به توانمندی و مدیریت دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم است و تاکید ما نیز بر این بوده تا مدیریت این طرح را بر عهده دانشجویان بگذاریم.

حجت الاسلام جواد مهدوی نسب، امروز ۱۵ مردادماه در نشست خبری دوره توانمندسازی علمی، فرهنگی، مهارتی با عنوان حامیم یاران خراسانی که در محل دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) با اشاره به آیه دوم سوره فجر، بیان کرد: در مسیر تقرب الهی یکی از راه‌هایی که انسان را سریع به محبوب می‌رساند بال عشق و محبت است و این وَلَیَالٍ عَشْرٍ  که در آیه دوم این سوره مبارکه آمده در برخی از تفاسیر منظور ۱۰ شب محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان است.

وی افزود: بیش از ۴۰ سال است که از انقلاب و یک واقعه بزرگ در بخش بسیار مهمی از جهان گذشته است. مردمی‌ترین انقلاب و با هدف نه صرفا سیاسی و اقتصادی بلکه با هدف دینی، مذهبی و اعتقادی که مردم پای کار آمدند و در طول این مدت سخت‌ترین و پیچیده‌ترین دسیسه‌ها از سوی دشمنان با این انقلاب صورت گرفت و تنها انقلابی با این حجم از دسیسه است که شاهد آن هستیم.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با بیان اینکه ایستادگی و قوام نظام بر پایه مردم است، بیان کرد: نظام مردم سالاری دینی بر خواسته و اراده مردم استوار است و تا زمانی که مردم بخواهند و پای این نظام باشند عنایت خدا هم به پای دوام این انقلاب خواهد بود. دو واقعه اتفاق افتاد که در جمع نخبگان و جمع علمی مورد توجه ویژه قرار گرفت؛ ابتدا سند بیانیه گام دوم انقلاب که از اسناد پر افتخار جمهوری اسلامی و نقشه راهی برای تک تک کسانی است که می‌خواهند در محورهای مختلف به انقلاب خدمت کنند.

وی اضافه کرد: یکی از محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب نقش تاثیرگذار جوانان در این انقلاب است. بحث روحیه امید و برنامه داشتن برای آینده یکی از محورهای این بیانیه به شمار می‌رود و در واقع سندی است که آینده و حال و گذشته انقلاب را پوشش می‌دهد.

مهدوی نسب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری برای رسیدن به قله مسیر خاصی را تعریف کردند که فوری و قطعی است. رهبری برای رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم مسیری را معرفی کردند به عنوان جهاد تبیین، جهاد تبیین بر همگان واجب و یک مسیر فوری و قطعی است که نقش دانشگاهیان در این بین بر کسی پوشیده نیست.

وی اظهار کرد: در این میان موضوع کرونا باعث عقب افتادن و کمرنگ شدن مجامع علمی و فرهنگی بود و این یکی از دغدغه‌های اهل فرهنگ و علم بود که از مهرماه شروع مجدد حضوری دانشگاه‌ها را خواهیم داشت.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی گفت: بر این اساس طرح حامیم به عنوان یک طرح چند جانبه علمی، فرهنگی، سیاسی، آموزشی، تربیتی و پرورشی و اصل طرح نیز لبیک گفتن به رهبری برای فرصت دادن به جوانان جهت رشد خودشان است و دوره طرح مخفف حلقه‌های میانی و حام میم قرآن نامگذاری شد.

وی عنوان کرد: در این طرح ۱۲ روزه چند هدف را دنبال می‌کنیم از طرفی این طرح نیز یک مانور برای دست اندرکاران است و از معدود استان‌هایی هستیم که در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این کار را همراه با بسیج دانشجویی استان انجام می‌دهیم.

مهدوی نسب گفت: یکی از دغدغه‌های نیروهای انقلابی موازی کاری در این خصوص بود که این هم افزایی باعث می‌شود تا از این مقوله جلوگیری شود ضمن اینکه فرماندهی این طرح و اجرای آن بیشتر بر عهده بسیج دانشجویی است که یک هم افزایی خوبی بین نیروهای انقلابی ایجاد خواهد شد.

وی اظهار کرد: روح این طرح مبنی بر جوان‌گرایی، اعتماد به توانمندی و مدیریت دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم است و تاکید ما نیز بر این بوده تا مدیریت این طرح را بر عهده دانشجویان بگذاریم. این طرح در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار خواهد شد که شامل سه لایه آموزشی است و یکی از برکات این طرح حضور مسئولین بسیج دانشجویی و نهاد رهبری در طول اردو و در کنار مخاطبان است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی ادامه داد: این طرح به بحث شناخت و معرفت تاریخی، سیاسی و مبنایی انقلاب می‌پردازد و در کنار آن به مباحث تشکیلاتی پرداخته خواهد شد ضمن اینکه توان افزایی، معرفت افزایی و دانش افزایی برای این دوره مورد هدف است.

وی با اشاره به اینکه واکسینه شدن جامعه در گرو سلامت معنوی، اعتقادی، رشد شناختی است، تصریح کرد: اسلام از بالا رفتن دانش پیروان خود استقبال می‌کند لذا در این اردو مباحث آموزشی که در دروس رسمی دانشگاه جا افتاده و در دانشگاه به آن پرداخته نشده، پرداخته خواهد شد که از آن جمله می‌توان به بحث انسان‌شناسی، تاریخی، انقلابی اشاره کرد.

مهدوی نسب اضافه کرد: همچنین جوانان ما به بحث مهارتی شامل مهارت کار تشکیلاتی، خانوادگی و مهارت‌های فردی نیاز دارند که از ۲۲ مرداد ماه آغاز  و به آن پرداخته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha