• یکشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401051611988
  • خبرنگار : 50534

یادآوری خاطرات عزاداری‌های قدیمی به سبکی خلاقانه در زنجان

یادآوری خاطرات عزاداری‌های قدیمی به سبکی خلاقانه در زنجان

ایسنا/زنجان مدیر توسعه آژانس خلاقیت آن و این، گفت: سنت عزاداری پر از معانی عمیق عاشورایی است و ابیات سروده و مدیحه‌سرایی شده دارای پیام‌های غنی مثل ولایت‌مداری و مجاهدت در راه خدا است.

افشین مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گزیده و منتخب اشعار آیینی، قدیمی و مردمی استان به سبک تصویرسازی دیجیتال تولید و در راستای فضاسازی شهری ایام محرم و نصب بر روی عرشه‌ها، استندها و بیلوردهای سطح شهر نصب شد. 

وی با اشاره به نوحه «ای شمع حرمخانه...» که مداحی‌ یوم‌العباس استان زنجان که در اکثر محافل و مجالس سوگواری سید و سالار شهیدان توسط مداحان خوانده می‌شود، افزود: اشعار سنتی با برقراری ارتباط عمیق عاطفی صادقانه محتوای غنی را به مخاطب منتقل می‌کند

مقدم ادامه داد: تولید سبک و اشعاری نو از مداحی‌ها ستودنی است. این سبک اشعار و مداحی‌ها رسانه‌های خود را برای نشر دارند و این سبک در روند اشاعه است. 

وی با بیان اینکه نوحه‌های قدیمی در حال فراموشی بوده و یا به بیان درست‌تر، رسانه خود را در عصر رسانه نتوانسته به روز کند، افزود: بر همین اساس طی همفکری با حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تصمیم بر آن شد تا به سبکی خلاقانه ۱۲ اثر از گزیده و منتخب اشعار آیینی قدیمی و مردمی استان در قالب تصویرسازی دیجیتال تولید شود. 

این فعال فرهنگی تشریح کرد: در گذشته مردم از طریق شنیداری با این اشعار ارتباط برقرار می‌کردند که با تولید این آثار و استفاده از آن در فضاسازی شهری شهروندان استان می‌توانند از طریق دیداری با این آثار مجدداَ ارتباط معنوی پیدا کنند. 

مقدم با بیان اینکه اشعار و مداحی‌های قدیمی متناسب با فرهنگی بومی استان و در راستای احیاء آن تولید شده است، خاطرنشان کرد: به تعداد ۱۲ اثر به سبک هنری تصویرسازی دیجیتال با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و آژانس «خلاقیت آن و این» تولید و در فضاسازی شهری ایام محرم و نصب بر روی عرشه‌ها، استندها و بیلبوردهای سطح شهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha