• سه‌شنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401051812904
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل بهزیستی لرستان:

توانمندسازی معتادین بهبود یافته از اعتیاد ضروری است

توانمندسازی معتادین بهبود یافته از اعتیاد ضروری است

ایسنا/لرستان مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: اقدامات بعدی پس از ترک اعتیاد در راستای توانمندسازی معتادین ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و دستگاه‌های ذیربط باید همکاری لازم را داشته باشند.

همایون عمودی زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای امسال در سازمان بهزیستی استان دو موضوع توانمندسازی و پیشگیری از معلولیت‌ها را در دستور کار قرار دادیم و در این سازمان نباید فقط به پرداخت مستمری جامعه هدف اکتفا کنیم.

وی در خصوص کاریابی اضافه کرد: در این راستا کارفرمایانی که تمایل داشته باشند از جامعه هدف سازمان بهزیستی کارمند یا کارگری را جذب کنند برای معلولان بیمه سهم کارفرمایی را تا زمان بازنشستگی پرداخت می‌کنیم و برای زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها نیز به مدت پنج سال این بیمه‌ها را به عنوان مشوق‌ها پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: در صورتی که معلولینی که توانایی انجام کار را مانند افراد عادی ندارند، بهزیستی استان یا بیمه سهم کارفرمایی را پرداخت می‌کنیم و یا براساس نوع معلولیت فرد بین ۳۰ تا ۵۰ درصد حقوقش را پرداخت می‌کنیم و این فرصت مغتنمی است که کارفرمایان از ظرفیت جامعه هدف بهزیستی استفاده کنند.

عمودی زاده با اشاره به اینکه بنا داریم کل جامعه هدف را تحت پوشش بهزیستی قرار دهیم، اضافه کرد: چنانچه برنامه‌ای برای توانمندسازی معتادین بهبود یافته از اعتیاد نداشته باشیم یقین داشته باشید این افراد بازگشت دوباره به اعتیاد خواهند داشت.

وی بیکاری را عامل همه آسیب‌های اجتماعی برشمرد و با بیان اینکه معتادین بهبود یافته در زمینه‌های روحی، روانی، فرهنگی، اقتصادی و اشتغال آنان اعتبارات خوبی داریم که به آنها کمک شود مشروط بر اینکه این افراد در مراکز ترک اعتیاد مجوز دار قانونی ترک کرده باشند و یک سال از ترک اعتیاد آنان گذشته باشد و اطمینان حاصل شود که این بودجه‌ای که به آنان پرداخت می‌شود در راستای اشتغالزایی است پرداخت خواهیم کرد، گفت: این افراد را به مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای برای کسب مهارت نیز معرفی می‌کنیم تا از شغلی باثبات و پایدار برخوردار شوند.

مدیرکل بهزیستی لرستان اظهار کرد: اقدامات بعدی پس از ترک اعتیاد در راستای توانمندسازی معتادین ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و دستگاه‌های ذیربط باید همکاری لازم را داشته باشند.

عمودی‌زاده عنوان کرد: در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در نظر گرفته شده و این میزان در شهرهای کمتر از ۲۰۰ هزار نفر ۸۰ میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: اعتبارات بهزیستی لرستان ۳۳۴ میلیارد تومان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha