• سه‌شنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401051812974
  • خبرنگار : 50184

رئیس گروه موزه های کرمانشاه:

اقدامات مرمتی تکیه معاون الملک از سر گرفته می‌شود

اقدامات مرمتی تکیه معاون الملک از سر گرفته می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس گروه موزه ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تداوم اقدامات مرمتی در تکیه معاون الملک خبر داد.

علیرضا برشاهی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به دو سال تعطیلی تکیه معاون الملک، اظهار کرد: طی مدت دو سال شیوع بیماری کرونا این تکیه طبق دستورالعمل های ابلاغی و به دلیل فضای سرپوشیده آن بسته بود، اما از اواخر سال گذشته با بهبود شرایط کرونایی بازگشایی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر این بنای ارزشمند تاریخی هر روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴:۳۰ ظهر پذیرای مراجعین است و در روزهای پیک سفر هم معمولا گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند.

رئیس گروه موزه ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: باتوجه به قدمت این بنا طی سالهای گذشته اقدامات مرمتی خوبی بویژه در بخش کاشی کاری ها، درب و پنجره ها و سقف آن صورت گرفته، با این وجود هرساله نیاز است که مرمت آن در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: براین اساس برای امسال هم برنامه داریم که اقدامات مرمتی دیگری را خصوصا در بخش اصلاح سیستم برق رسانی و روشنایی آن اجرایی کنیم.

برشاهی در ادامه به کشف حمام اختصاصی خانواده معاون الملک در این بنا در چند سال پیش اشاره کرد و گفت: قرار بود این حمام پس از انجام اقدامات مرمتی روی آن به بخش خصوصی واگذار شود که این کار هم صورت گرفت، اما با شیوع بیماری کرونا و بسته شدن مجموعه عملا امکان استفاده از آن فراهم نشد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص آخر اقدامات انجام شده برای رفع نم زدگی تکیه معاون الملک هم گفت: طی یکی دو سال گذشته مطالعات رفع نم زدگی و رطوبت مجموعه در دستور کار قرار گرفت و توسط یک شرکت مشاور اجرایی طرحی برای رفع نم زدگی آن ارائه شد که مورد تایید هم قرار گرفته است.

رئیس گروه موزه ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان یادآورشد: اجرای این پروژه اعتبار کلانی می خواهد که باید منتظر تخصیص آن باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha