• سه‌شنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401051812977
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان:

دومین دوسالانه قصه‌گویی نهال امید برگزار می‌شود

دومین دوسالانه قصه‌گویی نهال امید برگزار می‌شود

ایسنا/اصفهان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان از برگزاری دومین دوسالانه قصه‌گویی نهال امید خبر داد.

زینب سادات واسعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دومین جشنواره قصه‌گویی نهال امید به منظور  ترویج سنت قصه‌گویی، گسترش خدمات جمعی کتابخانه‌ها و ایجاد انگیزه مطالعه در کودکان برگزار می‌شود.

وی افزود:  جامعه هدف این رویداد فرهنگی، همه شهروندان هستند که در دو گروه کتابداران، شامل دانشجویان رشته کتابداری و کتابداران شاغل در کتابخانه‌ها و گروه دوم نیز همه علاقه‌مندان به حوزه کتاب را شامل می‌شوند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان، تصریح کرد: فرآیند جشنواره دوسالانه نهال امید در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی دیجیتال برگزار شده و در سه سطح ملی، منطقه‌ای و استانی داوری خواهد شد.

واسعی گفت: شناسایی، تشویق و بهره‌مندی از ظرفیت‌های شبکه کتابخانه‌های عمومی، کتابداران و اعضا از جمله اهداف این جشنواره هستند.

وی افزود: جشنواره امسال با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» برگزار می‌شود که «مسائل روز جامعه»، «موضوع آزاد»، «سبک زندگی ایرانی اسلامی»، «شعار سال؛ تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» به‌عنوان موضوع‌های محوری این رویداد فرهنگی برگزیده شده‌اند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان، اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند فایل ویدئویی خود را در دو مرحله صحنه‌ای و دیجیتالی به سایت جشنواره به آدرس www.samakpl.ir ارسال کنند.

واسعی گفت: مرحله «مقدماتی استانی» از هر گروه شش نفر با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی هفت میلیون ریالی به نسبت میزان مشارکت در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و دیجیتال تقدیر خواهد شد.

وی افزود: مرحله نیمه‌نهایی منطقه‌ای نیز ۱۲ نفر برتر صاحب لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی شده و ۱۲ برگزیده مرحله کشوری نیز موفق به دریافت لوح تقدیر، آلبوم اجرا و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی خواهند شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان در مورد شیوه شرکت در جشنواره گفت: علاقه‌مندان تا ۳۱ مردادماه فرصت دارند پس از ثبت نام در سایت، ویدئویی از قصه‌گویی خود را (حداکثر ۴ اثر) فیلمبرداری و ضبط کرده و به سایت جشنواره ارسال کنند که پس از داوری آثار، افراد واجد شرایط به تفکیک استان انتخاب می‌شوند.

وی افزود: شرکت کنندگان در بخش قصه‌گویی صحنه‌ای باید با فیلمبرداری از قصه‌گویی خود به‌صورت حضوری و بر صحنه، بدون استفاده از جلوه‌های صوتی و تصویری، تدوین و در سایت بارگذاری کنند.

واسعی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در بخش قصه‌گویی دیجیتال نیز باید قصه‌گویی خود را در بستر نرم‌افزارهای دیجیتال و به‌صورت الکترونیکی(ترکیبی از تصویر، ویدئو، متن، صدای قصه‌گویی، انیمیشن و غیره) تهیه و فایل ویدئویی را به آدرس WWW.SAMAKPL.IR ارسال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha