• سه‌شنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401051813105
  • منبع : نمایندگی همدان

داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ مراقب مراکز فاقد مجوز انتخاب رشته باشند

داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ مراقب مراکز فاقد مجوز انتخاب رشته باشند

ایسنا/همدان رئیس اداره مشاور تحصیلی و تربیتی اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان از دایر کردن ۲۶ پایگاه انتخاب رشته برای کنکور۱۴۰۱ در ادارات آموزش‌وپرورش نواحی و شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: داوطلبان مراقب باشند تا از مراکز فاقد مجوز استفاده نکنند.

محمد عبدلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: انتخاب رشته، یک تصمیم‌گیری برای بخشی از زندگی تحصیلی داوطلبان کنکور است و این انتخاب سرنوشت شغلی آن‌ها را رقم می‌زند.

عبدلی تصریح کرد: یک داوطلبان کنکور برای یک انتخاب درست، باید علایق و توانمندی‌های خود را بشناسد، برای آینده تحصیلی و شغلی خود برنامه‌ریزی داشته باشد و رشته‌های دانشگاهی را بشناسد.

وی با بیان اینکه آینده شغلی و تحصیلی به شناخت از رشته‌ها بستگی دارد، توضیح داد: هر رشته، جایگاه خود را دارد و داوطلب باید اطلاعاتی در این زمینه داشته باشد و در نهایت با توجه به علاقه، توانمندی و شناخت، رشته‌های مورد نظر خود را انتخاب کند.

رئیس اداره مشاور تحصیلی و تربیتی اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان ادامه داد: ۲۶ پایگاه انتخاب رشته کنکور در ادارات شهرستان‌ها و نواحی آموزش‌پرورش استان دایر شده همچنین در سامانه شاد، گروهی به نام پیام مشاور ایجاد کردیم تا رشته‌ها و پایگاه‌ها را معرفی کنیم.

عبدلی خاطرنشان کرد: ۶۵ مشاور در زمینه معرفی رشته و آینده شغلی در این مراکز حضور دارند و داوطلبان می‌توانند برای مشاوره به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: مراکزی خارج از مجموعه آموزش‌وپرورش هستند که مجوز ندارند و می‌خواهند مردم را سرکیسه کنند بنابراین داوطلبان توجه داشته باشند که به مراکز معتبر مراجعه کنند.

رئیس اداره مشاور تحصیلی و تربیتی اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان با بیان اینکه ۱۷ تا ۲۲ مردادماه مهلت انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ است، گفت: در دفترچه انتخاب رشته تمام نکات لازم توضیح داده شده و مرجع خوبی برای انتخاب رشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha