• چهارشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401051913550
  • خبرنگار : 50163

آنچه در نشست خبری شورای شهر خرم‌دره گذشت؛

از جمع‌آوری سگ‌های ولگرد تا انتقال فروشندگان ضایعات در خرم‌دره

از جمع‌آوری سگ‌های ولگرد تا انتقال فروشندگان ضایعات در خرم‌دره

ایسنا/زنجان در نشست خبری شورای اسلامی شهر خرم‌دره، رئیس شورا بر وجود اهتمام جدی در زمینه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و انتقال ضایعات‌فروشان تاکید کرد.

عین‌الدین رجبی صبح امروز (۱۹ مردادماه)  در نشست خبری شورای اسلامی شهر خرم‌دره با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی شورا انتخاب شهردار است، اظهار کرد: هر چند انتخاب شهردار با چالش‌هایی مواجه شد ولی در نهایت وقتی که شهردار انتخاب شده است همه ما وظیفه داریم که نهایت همکاری را داشته باشیم.

وی با اشاره به موضوع مطرح شده در این نشست مبنی بر ضرورت عدالت‌محوری در پرداخت حقوق‌ها، تصریح کرد: این موضوع یکی از مصوبات شورا بوده است. همچنین شورا موافق شفاف‌سازی حقوق‌ها در شهرداری است.

این مسئول با اشاره به موضوع ضایعات‌فروشی‌هایی که در سطح شهر خرم‌دره مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: حل این مشکل در شورا متعدد مورد بحث قرار گرفته است اما موضوعی که باید در این زمینه به آن توجه شود این است که باید زمینه لازم برای جابه‌جایی ضایعاتی‌ها فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از این ضایعات فروشی‌ها فقط مربوط به شهرداری نیست، تصریح کرد: قرار بر این است که سایتی برای این موضوع تعریف شود و این سایت در اختیار ضایعات‌فروشان قرار گیرد تا با خروج فعالان این عرصه از سطح شهر، شهر نیز از این چهره ناموزون خارج شود.

رجبی با اشاره به سئوال یکی از خبرنگاران درباره نبود یک پارک خوب و استاندارد در سطح شهر خرم‌دره برای گذران اوقات فراغت شهروندان، گفت: برای حل مشکل پارک راه ابریشم چندین جلسه برگزار شده است اما بخشی از این پارک در اختیار بخش خصوصی قرار دارد که پیگیر حل مشکلات این پارک هستیم. همچنین در این زمینه ساماندهی و بهسازی پارک جنگلی نیز آغاز شده است که تلاش می‌کنیم تا سال آینده ساماندهی این پارک به پایان برسد.

وی با اشاره به وجود انتقاداتی در خصوص آسفالت بی‌کیفیت، تصریح کرد: پرهیز از ریختن آسفالت بی‌کیفیت در معابر یکی از اولویت‌های شهرداری و شورای اسلامی است که با توجه به همین موضوع در این زمینه اعتراض خود را به شرکت آسفالت منطقه اعلام کردیم که امیدواریم در آینده آسفالت مرغوبی به شهرستان اختصاص یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌دره با یادآوری اینکه با توجه به مطالبات مردمی چندمین میدان در شهر قرار است اصلاح شود که یکی از این میادین، میدان سردار سلیمانی است، ادامه داد: اصلاح میادین فقط مختص شهرداری نیست، بلکه این موضوع باید در شورای ترافیک نیز طرح شده و مصوبه داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه از زمان آغاز به کار شورا تاکنون ۸۰ جلسه رسمی و نزدیک به ۳۰ جلسه غیررسمی برگزار شده است که تعداد مصوبات این جلسات ۱۳۱ مورد بوده است، تاکید کرد: تعداد نامه‌های رسیده نیز ۸۰۴ مورد بوده که بیشترین مشکلات مطروحه در زمینه اشتغال، مسائل و مشکلات شهر و صدور پروانه بوده است.

رجبی با بیان اینکه بودجه شهرداری امسال ۸۵ میلیارد تومان بسته شده است، عنوان کرد: ۶۰ درصد از این بودجه مربوط به امور جاری و ۴۰ درصد آن نیز مربوط به امور عمرانی است.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌دره با اشاره به موضوع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر خرم‌دره که یکی از مطالبات مردمی است، متذکر شد: در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و مسئولی برای این امر در نظر گرفته شده و از ابتدای سال تاکنون ۱۱۲ قلاده سگ ولگرد از سطح شهر جمع‌آوری شده است.

رجبی با اشاره به آغاز نهضت آسفالت در شهرستان خرم‌دره، تاکید کرد: همه آسفالتی که تاکنون در سطح شهر پخش شده ۱۰ تن است که بخشی از این به صورت مکانیزه و بخشی نیز به صورت دستی انجام شده است.

وی با اشاره به سایت ۲۱ هکتاری که قرار است در خرم‌دره در اختیار ادارات برای ساخت و ساز اداری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: برای حل بسیاری از مشکلات درخواست دادیم که سهم شهرداری در این سایت بیش از سایر دستگاه‌های اجرایی باشد تا بتوانیم پارک هفت هکتاری در این سایت برای شهروندان احداث کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha