• چهارشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401051913819
  • خبرنگار : 50210

معاون درمان علوم پزشکی اراک:

در صورت عدم استفاده پزشکان از کارتخوان با ۱۹۰ تماس بگیرید

در صورت عدم استفاده پزشکان از کارتخوان با ۱۹۰ تماس بگیرید

ایسنا/مرکزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص استفاده از کارتخوان در مطب ها گفت: استفاده از کارتخوان در تمامی مطب ها ضروری است و سامانه ۱۹۰ پذیرای گزارشات مردم در خصوص عدم استفاده از کارتخوان توسط پزشکان یا دیگر موارد تخلف است.

دکتر شجاعی ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ در نشست با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار، اظهار کرد: خدمات دهی در حوزه نسخ الکترونیک نیازمند پهنای باند بسیاری است و مسلما انجام چنین اقدام بزرگی بدون اشکال نخواهد بود، البته آشنایی پزشکان با این سیستم قدری زمان برد و به سمت رفع مشکلات حرکت می کنیم.

وی تصریح کرد: امسال ۴۶۰۰ مورد مزاحمت تلفنی برای اورژانس در استان ایجاد شده و مسلما سوالاتی که از اورژانس قبل از اعزام آمبولانس پرسیده می شود، منطقی است.

شجاعی در خصوص دقت تجهیزات آزمایشگاهی گفت: برخی از آزمایشات نیازمند تکرار مجدد است و این به معنی خطای تجهیزاتی آزمایشگاهی نیست و البته با توجه به استفاده بسیار زیاد از تجهیزات، احتمال خطا در برخی آزمایشات وجود دارد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۵۶ مورد مثبت کرونا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شد، گفت: ۲۱۵ نفر برای درمان در بیمارستان حضور دارند و هفته ای که گذشت نسبت به هفته ماقبل آن تفاوت چندانی در میزان آمار شاهد نبودیم.

دکتر علی علیمحمدی گفت: گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ بیشترین آمار مبتلایان را داشته اند و ۵۶ درصد موارد فوتی در مردان و باقی در بین بانوان بوده است، ۵۷ درصد موارد فوتی مرتبط با بیماری های زمینه ای بوده است.

وی افزود: در بحث واکسیناسیون، برای تزریق کودکان و دوز سوم و چهارم استقبال خوبی در کشور رقم نخورد و در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال فقط ۲۳.۱ درصد یک دوز دریافت کردند و در پیک هفتم شاهد درگیری بیشتر کودکان و اشغال تخت های بیمارستان امیرکبیر بودیم که این امر نشان از اهمیت تزریق واکسیناسیون دارد چراکه منجر به کاهش مرگ و میر و بستری می شود.

علیمحمدی تصریح کرد: ۹۵ درصد مردم استان واکسن نوبت اول و ۸۶ درصد نوبت دوم و ۴۶ درصد نوبت سوم را دریافت کرده اند و سالمندان و بیماران زمینه ای باید برای تزریق دوز چهارم مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: تاکنون عارضه نگران کننده ای از هیچ واکسنی گزارش نشده است و اگر عارضه خاصی در افراد ایجاد شده است با گزارش آن حتما بررسی لازم انجام می گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha