• پنجشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401052014322
  • خبرنگار : 50163

بیش از ۱۰۰۰ خرم‌دره‌ای چشم‌انتظار تعیین تکلیف زمین‌های اصناف

بیش از ۱۰۰۰ خرم‌دره‌ای چشم‌انتظار تعیین تکلیف زمین‌های اصناف

ایسنا/زنجان فرماندار خرم دره گفت: ۱۳۰۰ شهروند خرم‌دره‌ای که سال‌ها پیش اقدام به خرید زمین‌های اصناف کرده‌اند، چشم‌انتظار تعیین تکلیف این زمین‌ها هستند.

فیاض محبی شامگاه دیروز (۱۹ مردادماه) در جلسه شورای اداری خرم‌دره با اشاره به اینکه بازگشایی راه شمال یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان است، تصریح کرد: بازگشایی این مسیر چندین بار مطرح و پیگیری شده و علاوه بر نگاه کارشناسی و فنی نیازمند ردیف اعتباری است.

وی با بیان اینکه شهر خرم‌دره دارای مشکلات متعددی در حوزه شهرسازی است، ادامه داد: از مهم‌ترین مطالبات مردم در این حوزه می‌توان به میدان ورودی غربی خرم‌دره اشاره کرد که استاندار زنجان نیز به‌ صورت ویژه پیگیر حل این مشکل است.

محبی تاکید کرد: از دیگر مشکلات شهری خرم‌دره که باید مرتفع شود، می‌توان به تعیین تکلیف محدوده شهری، بازنگری محدوده بافت فرسوده، بررسی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه‌نشین تامین اعتبار محلات هدف بازآفرینی شهری اشاره کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی از مدارس شهری و روستایی خرم‌دره وضعیت نامطلوبی دارد که این امر سبب می‌شود شرمنده‌ دانش‌آموزان شویم، تصریح کرد: اگر وضعیت فعلی مدارس تداوم داشته باشد و پروژه‌های نیمه‌تمام به سرانجام نرسد، در مهرماه با مشکل مواجه خواهیم بود.

محبی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مطالبات مردم خرم‌دره تکمیل پروژه فاضلاب است، تصریح کرد: نیمه‌تمام ماندن پروژه فاضلاب شهری، مردم به‌ویژه کشاورزان را آزار می‌دهد که باید اهتمام جدی برای حل این مشکل وجود داشته باشد.

این مسئول با یادآوری اینکه در حال حاضر این پروژه حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: در صورت استقبال بخش خصوصی می‌توان از پساب فاضلاب برای برخی از صنایع از جمله فولاد در این شهرستان استفاده کرد.

فرماندار خرم‌دره با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف زمین‌های اصناف، ادامه داد: ۱۳۰۰ نفر از شهروندان خرم‌دره‌ای سال‌ها پیش این زمین‌ها را به امید خانه‌دار شدن خریده‌اند اما با گذشت سالیان طولانی، هنوز این زمین‌ها بلاتکلیف مانده است.

وی با اشاره به دهگردشی‌ها و مصوباتی که در سفر به روستاها صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: هر یک از دستگاه‌های اجرایی باید به سهم خود پیگیری حل و تحقق این مصوبات باشند، زیرا تحقق این مصوبات از مطالبات روستاها به ویژه دهیاران و شوراهای اسلامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha