• پنجشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401052014488
  • خبرنگار : 50534

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان زنجان عنوان کرد

رشد ۳۶۰ درصدی تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به زنجانی‌ها

رشد ۳۶۰ درصدی تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به زنجانی‌ها

ایسنا/زنجان مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان زنجان گفت: در چهار ماهه امسال پرداخت تسهیلات در بخش‌های مختلف توسط این بانک در استان ۳۶۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده است.

مسعود کردستانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه میزان ضمانت‌نامه‌های بانکی صادره در استان زنجان نیز در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه بیش از ۳۳۰ درصد رشد نشان می‌دهد، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه امسال بیش از ۲۳۶۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد نشان می‌دهد.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان زنجان افزود: در سالی که به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شده، این بانک به منظور ایجاد اشتغال و حمایت از تولید در رسته‌های اولویت‌دار و پیاده‌سازی طرح‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین از محل بند (الف) تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه سال گذشته ۴۰۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به گروه‌های متقاضی پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی استوار شده است، عنوان کرد: بخش تعاون شامل اتحادیه‌ها، شرکت‌ها و موسسات تعاونی است که بر اساس ضوابط و مقررات جاری کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان زنجان با بیان اینکه تعاون‌گران و مشتریان صاحبان اصلی این بانک به شمار می‌روند، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا با توسعه کسب و کار تعاون‌گران، زمینه ایجاد اشتغال و افزایش تولید و خلق ارزش را در استان فراهم کنیم.

کردستانی ابراز کرد: ارتقای ظرفیت و توانمندی‌های بخش تعاون با هدف افزایش سهم این بخش در اقتصاد ملی و فراهم کردن بستر مناسب برای توسعه مشارکت مردم در قالب تعاونی‌ها در فعالیت‌های اقتصادی از ماموریت‌های بانک توسعه تعاون است.

وی تصریح کرد: استان زنجان دارای موقعیت ممتاز اقتصادی، ترانزیتی و بین‌المللی است و در گذرگاه متصل‌کننده مرکز کشور با شمال‌غرب و غرب کشور قرار دارد که شبکه ارتباطی راه‌آهن مزیت حمل و نقل در استان را دو چندان کرده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان زنجان با بیان اینکه ظرفیت‌های کم‌نظیر استان در حوزه‌های کشاورزی، معدنی، گردشگری و صنعتی فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و تعاون‌گران فراهم کرده است، تشریح کرد: تولیدات استان در زمینه تجهیزات برق و ترانس‌های توزیع، صنایع الکترونیکی و فناوری، صنایع نساجی و پوشاک، صنایع سلولزی و شیمیایی و دارویی، صنایع فلزی و کانی‌های غیرفلزی و در بخش معدن وجود ذخایر معدنی متنوعی، از جمله بزرگ‌ترین معدن سرب و روی خاورمیانه، آلونیت، طلا، خاک های صنعتی، فلدسپات، منیزیت، سیلیس، مواد اولیه سیمان، پتاس، فسفات، آهن، مس و صنایع‌دستی را ممتاز برشمرد.

وی افزود: مزیت‌های استان در زمینه‌های کشاورزی، زیربخش‌های زراعت، باغداری، دام و طیور و شیلات توجیه اقتصادی لازم برای سرمایه‌گذاری در استان را فراهم کرده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان زنجان خاطرنشان کرد: از انسان‌های توانمند و سخت‌کوش که دل در گرو این آب و خاک دارند خواستاریم با تجمیع سرمایه‌های خرد و استفاده از تسهیلات بانکی ضمن تشکیل تعاونی، از ظرفیت‌های ویژه استان برای سرمایه‌گذاری بهره برده و ضمن توسعه زنجان در جهت خلق ثروت همت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha