• پنجشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401052014649
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی:

رسانه‌ها نقد را در فضای امیدبخش پیگیری کنند

رسانه‌ها نقد را در فضای امیدبخش پیگیری کنند

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در شرایط فعلی امپراتوری رسانه‌ای غرب با فریب و نیرنگ، در حال فضاسازی برای ناامیدکردن مردم است، گفت: در این شرایط رسانه‌ها می‌توانند نقادی کنند اما نباید اسمی از یأس و ناامیدی ببرند.

جواد قناعت، امروز پنج شنبه ۲۰ مرداد در نشست با اصحاب رسانه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خبرنگاران و رسانه غربی به دنبال انحراف افکار عمومی است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه خبرنگاران در جمهوری اسلامی با بیان دقیق مطالب در مسیر جهاد تبیین قدم برمی‌دارند، افزود: خبرنگاری در کشورهای غربی ابزاری برای کنترل کشورها و اهداف غیرانسانی است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در کشورهای غربی به ظاهر آزادی و دموکراسی است، اما در باطن امپراطوری رسانه‌ای آن‌ها طوری عمل می‌کند که مردم جز خواست آن‌ها چیز دیگری ادراک نکند، تصریح کرد: در فرهنگ دینی شخصیتی چون حضرت زینب (س) را داریم که مجاهدانه به روایتگری، جهاد تبیین و روشنگری در مسیر حقیقت طلبی پرداختند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه کشور ما رو به جلو حرکت می‌کند، گفت: اگر در این شرایط هوشیارانه عمل نکنیم نخواهیم توانست در فصل خوشه چینی میوه تلاش ۴۰ سال را بچینیم.

قناعت با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند مسئولان را نقد کنند ولی به هیچ وجه نباید مردم را ناامید نکنیم، اظهار کرد: اصلاح شیوه توزیع یارانه‌ها شجاعت دولت بود که دولت‌های گذشته به واسطه سختی کار حاضر به اجرا کردن کار و این جراحی اقتصادی نبودند.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌ کرد: امروزه نقش اصحاب رسانه در برابر امواج مطبوعاتی دشمن بیش از هر زمان دیگر است که باید با روشنگری فضای غبار آلوده را شفاف کنند.

قناعت افزود: مدیران ادارات کل و روابط عمومی آن‌ها باید ارتباط تنگاتنگی با رسانه‌ها و خبرنگاران داشته باشند و آنان را در برابر خود نبینند.

وی گفت: در حادثه خروج قطار در محور طبس به شدت موافق و پیگیر حضور خبرنگاران در محل بودم چرا که در شرایط فعلی یکی از اولویت‌ها سرعت نشر اخبار دقیق و درست از حوادث است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه معتقدیم خبرنگاران در حوزه فعالیت خود می‌توانند آزادانه عمل کنند، افزود: پیگیری می‌کنیم تا به ۳۰ نفر از خبرنگاران برای خرید تجهیزات مورد نیاز وام ۵۰ میلیونی پرداخت شود.

وی با اشاره به آماده بهره برداری بودن ساختمان خانه مطبوعات، تصریح کرد: با هماهنگی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان، مقدمات استفاده خبرنگاران از استخرهای شنای شهرستان ها به صورت رایگان و به مدت یک سال فراهم می شود.

قناعت با بیان اینکه امروز به مدیران جلسه داشته و پیگیر مشکلات مطرح شده در این جلسه خواهیم بود، یادآور شد: عدم پاسخگویی برخی مدیران ناشی از قالب بودن تفکرات گذشته است که این قالب فکری باید بشکند، فرهنگ جدیدی باب شود و مدیران و روابط عمومی‌های دستگاه های اجرایی ارتباط تنگتری با رسانه‌ها داشته باشند تا اقدامات به درستی منعکس شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha