• جمعه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۰:۰۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401052114785
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل:

مطالبه‌گری رسانه‌ها فضای رخوت را از بین می‌برد

مطالبه‌گری رسانه‌ها فضای رخوت را از بین می‌برد

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: مطالبه‌گری رسانه‌ها در سطح استان روح امیدواری بیشتری را در بدنه اجرایی تزریق کرده و رخوت و سستی را از بین می‌برد.

سید حامد عاملی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در فرهنگسرای پارک بانوان اردبیل اظهار کرد: تمام مدیران استان در حمایت از مجموعه رسانه‌ای و مطبوعاتی استان باید برنامه‌ریزی درستی را انجام دهند و در این زمینه فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید اجازه دهد تا منابع 12 میلیارد تومانی حاصل از آگهی‌های روزنامه‌ها در خارج از استانی هزینه شده چرا که این امر خیانت در حق استان است.


وی ضرورت حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی را از رسانه‌ها به ویژه مطبوعات محلی یادآور شد و تصریح کرد: به جای تقابل، با تعامل و همگرایی بیشتر باید در مسیر توسعه و پیشرفت استان از توانمندی رسانه‌ها و فعالان این حوزه استفاده کنیم تا به دور از حاشیه‌ها، زمینه پیشرفت و توسعه همه‌جانبه فراهم آید.


استاندار اردبیل گفت: ما در مسیر توسعه استان نیازمند همراهی و کمک رسانه‌ها هستیم و قطعا در پیمودن این مسیر به مشارکت عمومی و تلاش و پشتکار خبرنگاران و اصحاب رسانه نیاز مبرم داریم.


عاملی افزود: باید حوزه توزیع آگهی‌ها در استان سر و سامان پیدا کرده و دستگاه‌های اجرایی با اولویت نشریات و روزنامه‌های استان سعی کنند تا یاریگر فعالان این حوزه بوده تا پیش از این فعالان مطبوعات استان صدمه و لطمه‌ای نبینند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نیز باید به تعهد خود در برابر مردم و کشور خود به درستی عمل کنند تا با ایجاد فضای امیدواری و نشاط بیشتر گام‌های مؤثر در توسعه کشور و استان برداشته شود.


عاملی حل مشکل مسکن خبرنگاران را با تأمین زمین، پرداخت تسهیلات و ساخت و ساز یادآور شد و اضافه کرد: در کنار سایر اقشار، خبرنگاران نیز باید از مزایای طرح جهش تولید مسکن در دولت سیزدهم استفاده کنند.


وی به 2 گام اساسی در مسیر توسعه استان در توجه جدی به زیرساخت‌ها و تقویت نظام اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: ما با پروژه‌های نقطه‌ای و مقطعی نمی‌توانیم در استان به جایی برسیم بلکه بهتر است با برنامه‌ریزی میان مدت و درازمدت توسعه استان را هدف‌گذاری کنیم تا با حضور سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.


عاملی بیان کرد: در رسیدن به مسیر پیشرفت و توسعه باید زیرساخت‌های ارتباطات زمینی، ریلی و هوایی را تقویت کنیم که ایجاد بزرگراه شمال به جنوب استان و تکمیل راه آهن اردبیل – میانه، همچنین راه‌اندازی شرکت بیس هوایی تا یک ماه آینده در سطح استان هدف‌گذاری شده است.


وی از ارتقای وضعیت آب شرب و نیرورسانی به شکل مناسب و با افق 10 ساله خبر داد و اظهار کرد: باید شهر اردبیل را در شأن مرکز استان سر و سامان دهیم که در این زمینه شورا و شهرداری در ساماندهی ورودی شهر و حل ترافیک شهری گام‌های جدی برداشته است.


عاملی از ساخت واحدهای مسکونی به اشکال مختلف برای تأمین سرپناه مردم خبر داد و تصریح کرد: بخش عظیمی از درآمد مردم در حوزه مسکن و تأمین سرپناه صرف می‌شود که در صدد ساخت واحدهای مسکونی برای خانواده‌های فاقد سرپناه هستیم تا آنها بتوانند با خیال راحت در واحدهای مسکونی خود سکونت کنند.


وی تدارک سه پروژه پیشران را در شهرستان‌ها یادآور شد و گفت: در حوزه فرهنگی و آموزش و پرورش نیز اقدامات مؤثری آغاز شده که انتظار می‌رود با تقویت نیروی انسانی توانمند و همچنین فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی اهداف مؤثری را در این بخش پیگیری کنیم.


عاملی مطالبه‌گری رسانه‌ها را مانع از ایجاد رخوت و سستی در بدنه اجرایی دانست و افزود: در کنار اخلاق‌مداری و انصاف، رسانه‌ها با نقد سازنده خود می‌توانند مدیران اجرایی را در مسیر توسعه بیشتر کمک کنند.


وی از برگزاری کنگره سه هزار و 400 شهید در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: شهدا با سلحشوری و دلاوری خود درس‌های بسیار زیادی را به ما داده‌اند تا ما امروز در عرصه مدیریتی بتوانیم سختی‌ها و مشکلات را تحمل کرده و زمینه پیشرفت، عمران و آبادانی را در کشور و استان اردبیل فراهم کنیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha