• جمعه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401052115060
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

امام جمعه موقت بیرجند مطرح کرد:

حقوق بشر و دموکراسی؛ ابزار دشمن برای دور کردن مسلمانان از اسلام

حقوق بشر و دموکراسی؛ ابزار دشمن برای دور کردن مسلمانان  از اسلام

ایسنا/خراسان جنوبی امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز دشمن به دنبال ابزار قرار دادن مسئله حقوق بشر، حقوق کودک، نشاط و آزادی، مبارزه با تروریسم، شورای امنیت، اصلاحات، دموکراسی و بهداشت جهانی است تا به اهداف خود برسد.

حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی، امروز ۲۱ مرداد در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: مسئله حکومت اسلامی در کلام امام حسین(ع) بیان شده است و هدف قیام را اصلاح امت جدش و امر به معروف و نهی از منکر عنوان کردند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امت اسلام از غدیر فاصله گرفته است، افزود: بین امام‌ و امت که فاصله افتاد می‌شود آنچه که شد.

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: خون پاک امام حسین(ع) و روشنگری حضرت زینب(س) اسلام را زنده نگه داشت.

با اشاره به اینکه حاکمیت اسلامی را مردم باید رقم بزنند، تصریح کرد: باید بین امام و امت پیوند عمیق و کامل برقرار شود تا حاکمیت اتفاق بیفتد اما تلاش دشمن فاصله انداختن بین امام و امت است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: این فاصله امام و امت در زمان ائمه اطهار(ع) به اوج خود رسید و این جهل به امام زمان بسیار خطرناک تر است؛ لذا مقدمه این جهل مصیبت بزرگ عاشورا می‌شود.

وی ادامه داد: باید شناخت و معرفت لازم به خدا و ولی خدا پیدا کنیم و البته بعد از ۱۴۰۰ سال امت مسلمان این‌ نسخه طلایی را با ولایت فقیه محقق کردند.

رحیم آبادی با بیان اینکه بزرگترین مسئله این است که دشمن سیاست خود را به شکل جنگ نرم دنبال می‌کند، افزود: دشمن برای تحقق فاصله انداختن بین امام و امت به تخریب جایگاه امام می‌پردازد و امروز تصویری از ظهور تبلیغ می‌کند که تا دیگر کسی برای دعای ظهور حضرت جرأت نکند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه سطحی کردن مردم از دیگر روش‌های دشمن برای تحقق فاصله انداختن بین‌ امام و امت است، تصریح کرد: در جنگ نرم خطر جدی که وجود دارد این است که این خطر احساس و باور نشود؛ امروز  فریاد «هل من ناصر ینصرنی » امام‌ زمان(عج) در جنگ نرم به گوش می‌رسد و باید با سلاح بصیرت و آگاهی آماده یاری حضرت باشیم.

رحیم آبادی افزود: پرتاب ماهواره خیام از برکات پیوند امام و امت اسلامی بوده و ما می‌توانیم را برای چندمین بار به رخ دشمن کشاند و برای خود ثابت کرد.

وی به ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: جوانان توجه کنند اشتغال با پشت میزنشینی اشتباه محضی است که غربی‌ها به ما یاد دادند در حالی که اشتغال یعنی نقش آفرینی و مجاهدت در عرصه هایی که ولی ما می خواهد و خودمان نیز علاقه داریم.

رحیم آبادی با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهمن اسلامی، بیان کرد: یقین بدانید که امروز با حسن انتخاب مردم، جریان انقلاب اسلامی با نهایت تلاشی که دارد روزهای بسیار روشنی در عرصه اقتصاد و فرهنگ و بین الملل خواهد دید.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha