• جمعه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401052115068
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان:

ایمن سازی مسیر تردد زائران اربعین حسینی در اولویت است

ایمن سازی مسیر تردد زائران اربعین حسینی در اولویت است

ایسنا/لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: با توجه به فرصت اندک باقیمانده تا اجرای طرح جابجائی زائرین اربعین حسینی، باید با بسیج همه امکانات نسبت به ایمن‌سازی مسیرهای منتهی به مرز مهران اقدام شود.

مرتضی شیروانی در جلسه شورای اداری اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با موضوع برنامه‌ریزی اجرای طرح جابجائی زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: این طرح از دهم شهریور آغاز و تا پنجم مهر ماه سالجاری ادامه دارد از این رو در فرصت اندک باقیمانده باید با بسیج همه امکانات نسبت به ایمن‌سازی مسیرهای منتهی به مرز مهران اقدام شود.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی در تمام معاونت‌ها به خصوص حوزه‌های راهداری و حمل و نقل و ادارات شهرستانی بر ایمن‌سازی و به روزرسانی محورهای اصلی مسیر تردد زائران متمرکز شود و از شنبه  ۲۲ مرداد ماه، مدیران شهرستانی باید ضمن بازدیدهای روزانه همراه با نماینده حراست نسبت به تهیه برنامه و اولویت‌بندی نواقص جهت اصلاح و ارسال آن به مرکز استان اقدام کنند.

شیروانی با بیان اینکه خدمات‌رسانی به زائران باید به نحو مطلوب و شایسته صورت گیرد، گفت: با توجه به برنامه سازمان راهداری در اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در طول طرح اربعین حسینی، لازم است روسای ادارات ستادی و  شهرستانی ضمن بازدید از مجتمع‌های خدمات رفاهی مسیر تردد زائران، نواقص را احصاء و در خصوص به روزرسانی زیرساخت‌ها به مالکان مجتمع‌ها تذکر داده و پیگیری کنند.

وی، فعال کردن  پیمانکاران حوزه ایمنی، لکه‌گیری و خط‌کشی، نصب علائم، فعالیت اکیپ‌های راه و ترابری، تعامل شهرستان‌ها در بکارگیری ماشین‌آلات راهداری، همکاری با سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان در تامین زیرساخت‌ها، نگهداری مطلوب ماشین‌آلات به عنوان سرمایه سازمان، ساماندهی نیروی انسانی براساس تخصص و پشتیبانی مطلوب از تیم‌های اعزامی به مرز مهران را از مهم ترین برنامه‌ها عنوان کرد.

در ادامه این جلسه، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به شرایط جغرافیایی استان و قرار داشتن در شاهراه اتصال مرکز به جنوب و غرب کشور و پیش بینی حدود پنج میلیون زائر که ۷۰درصد آنها از مرز مهران تردد خواهند کرد، گفت: اجرای موفق طرح جابجائی زائرین اربعین حسینی مشروط بر همکاری همه عوامل به ویژه اهتمام روسای ادارات شهرستانی است.

رضا عبدی خواستار هماهنگی رؤسای ادارات شهرستانی با فرمانداران، پلیس راه، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان شهرستان، تعامل با انجمن‌ها و شرکت‌های حمل و نقل مسافر درخصوص به روزرسانی ناوگان اتوبوس و تعیین راننده و اتوبوس رزرو جهت جایگزینی ناوگان در راه مانده، لغو پیش فروش بلیط و ... شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha