• شنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401052215433
  • منبع : نمایندگی زنجان

پذیرش دوره دکتری فیزیک دانشگاه علوم پایه زنجان

پذیرش دوره دکتری فیزیک دانشگاه علوم پایه زنجان

ایسنا/زنجان مدیر دانشکده فیزیک دانشگاه علوم پایه زنجان گفت: دوره ویژه دکتری پیوسته فیزیک برای دانش‌آموزانی که رتبه‌های برتر در آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها داشته باشند، توسط دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان انجام می‌شود.

شاهپور سعیدیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مزایای تحصیل دانشجویان در دوره دکتری پیوسته دانشگاه علوم پایه زنجان، عنوان کرد: این دانشگاه به منظور جذب دانشجویان ممتاز در دوره دکتری پیوسته فیزیک به پذیرفته‌شدگان با رتبه کشوری کنکور زیر ۳۰۰۰، حقوق ماهانه پرداخت می‌کند. همچنین به متقاضیان با رتبه کشوری زیر ۱۰۰۰ در این دوره، کمک هزینه‌های خرید لپ‌تاپ و شرکت در همایش‌های معتبر بین‌المللی نیز اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به مزایای تحصیل در دوره دکتری پیوسته فیزیک در دانشگاه علوم پایه زنجان، اظهار کرد: معمول‌ترین موقعیت شغلی برای فارغ‌التحصیلان این مقطع تحصیلی عضویت در هیئت علمی و دبیری رشته فیزیک است اما علاوه بر این موارد، این افراد می‌توانند در مراکز صنعتی، نظامی، درمانی و تحقیقاتی مشغول به کار شوند.

سعیدیان با اشاره به جزئیات مشاغل مرتبط با مراکز تحقیقاتی در فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری فیزیک، بیان کرد: در خصوص مراکز تحقیقاتی زمینه‌های متعددی از جمله سازمان انرژی اتمی، سازمان هواشناسی، نیروگاه‌ها، مخابرات، رصدخانه‌ها، موسسه ژئوفیزیک و پژوهشگاه‌های مواد و انرژی از زمینه‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان این رشته است.

این مسئول با اشاره به گرایش‌های رشته فیزیک که در دانشگاه علوم پایه زنجان برای تحصیل دانشجویان ارائه می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر گرایش‌های فعال در دوره دکتری پیوسته فیزیک عبارتند از سیستم‌های پیچیده، فیزیک محاسباتی، اخترفیزیک و کیهان‌شناسی، اپتیک و فوتونیک، ماده چگال و فن‌آوری کوانتومی که علاقه‌مندان می‌توانند در هریک از این گرایش‌ها به ادامه تحصیل بپردازند.

مدیر دانشکده فیزیک دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، با اشاره به تاسیس مرکز ارتباط با صنعت در دانشگاه علوم‌پایه در راستای تسهیل و ارتقای ارتباط دانشگاهیان با صنعت و جامعه، خاطرنشان کرد: این مرکز در راستای تسهیل و ارتقای ارتباط دانشگاهیان با صنعت و جامعه به منظور نیل به خودکفایی، رفع نیازهای صنعت و جامعه و افزایش توانمندی‌های دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در راستای نیازهای جامعه گام برمی‌دارد. امیدواریم با توسعه زمینه تحصیل دانشجویان شاهد شکوفایی فارغ‌التحصیلان در عرصه اقتصاد و بازار کار باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha