• شنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401052215528
  • خبرنگار : 50088

بیشترین آمار آسیب‌های اجتماعی مسامحه و غفلت است

بیشترین آمار آسیب‌های اجتماعی مسامحه و غفلت است
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی روانشناس مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی تربت حیدریه در میان آسیب‌های اجتماعی مسامحه و غفلت را با بیشترین آمار در صدر آسیب‌ها دانست و گفت: این مشکل بیشتر در خانواده‌هایی رخ می‌دهد که در معرض آسیب هستند و آسیب‌هایی شامل طلاق، اعتیاد، فقر، بیکاری و عدم مسئولیت پذیری را تجربه می‌کنند و نیز آسیب‌هایی که والدین در انجام وظایف خود مانند تهیه پوشاک، بهداشت، خوراک و محیط مناسب کوتاهی دارند.

حمیده میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اورژانس اجتماعی یک فوریت اجتماعی مربوط به آسیب‌های موجود در جامعه مانند کودک آزاری، همسرآزاری، طلاق، کودکان کار، زنان و دختران آسیب دیده و یا در معرض آسیب است. در این میان کسانی هستند که مربوط به گروه‌های مذکور نمی‌باشند و آنها به عنوان افراد در شرایط بحران از خدمات ارائه شده در اورژانس اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

وی کودک آزاری را یکی از ابعاد مربوط به اورژانس اجتماعی اعلام کرد و افزود: این آسیب شامل جسمی، جنسی، عاطفی، روانی و مسامحه و غفلت می شود که هر کدام در جایگاه خود تعریف خاصی دارند.

وی ادامه داد: برخی خانواده‌ها همچنین در تحصیل فرزندان کوتاهی کرده و آن را به خطر می‌اندازند تا از کودکان جهت کار، کسب منابع درآمد و تهیه مواد مخدر سوء استفاده کنند علاوه بر این زوجینی که طلاق گرفته‌اند تلاش می‌کنند بچه‌ها را دستاویزی برای لجبازی با طرف مقابل قرار دهند.

این مشاور مرکز اورژانس اجتماعی در بهزیستی تربت حیدریه خاطرنشان کرد: در این گونه پرونده‌های اجتماعی ابتدا تلاش می‌شود بحران خانواده کاهش یابد و سپس فرزند در صورت سلامت خانواده و محیط زندگی بازگردانده خواهد شد اما در شرایطی که والدین اصلاح نشوند مجبور به جداسازی فرزند از کانون خانواده خواهند شد.

وی توضیح داد: در کودک آزاری‌های حاد که با توجه به شرایط فرزندان و والدین معتاد و کارتن خواب شناسایی می‌شود و بیشتر کودکان شیرخوار و نوپا را دربر می‌گیرد با حکم قضایی والدین رد صلاحیت شده و کودک پس از جداسازی به مرکز فرزندخواندگی در مشهد جهت تحویل به واجدین شرایط تحویل فرزندخواندگی واگذار می‌گردد.

میرزایی گفت: شماره تلفن ۱۲۳ پایگاه مرکز اورژانس اجتماعی در خدمت شهروندان است تا مشکلات خود را مطرح و در اسرع وقت تیم مربوطه موضوع را بررسی و پس از تایید گفته‌های تماس گیرنده وارد عمل شده و یا به صورت سیار در محل مشکل را رفع کرده و یا بنابر میزان شدت آسیب فرد را به مرکز منتقل می‌کنند.

اورژانس اجتماعی تربت‌حیدریه دارای یک مسئول، ۲ روانشناس، ۲ مددکار و یک راننده به شهروندان ارائه خدمات می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha