• شنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401052215885
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون مرکز عالی دادخواهی وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد:

کاهش اطاله دادرسی؛ جزء مهم ترین اولویت‌ها

کاهش اطاله دادرسی؛ جزء مهم ترین اولویت‌ها

ایسنا/خراسان جنوبی معاون مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای وزارت امور اقتصادی و دارایی سیر نزولی شکایت مودیان مالیاتی خراسان جنوبی در سامانه ماده 251 خبر داد و گفت: برای مرکز عالی دادخواهی کاهش اطاله دادرسی جزو اهداف راهبردی وزیر تعریف شده است.

مظفر زارعی، امروز شنبه ۲۲ مرداد در جلسه تخصصی مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای، اظهار کرد: طبق ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در مورد مالیات‌های قطعی موضوع این قانون و مالیات‌های غیر مستقیم که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد و به ادعای غیرعادلانه بودن مالیات مستندا به مدارک و دلایل کافی ازطرف مودی شکایت و تقاضای تجدید رسیدگی شود وزیر اموراقتصادی و دارایی می‌تواند پرونده امر را به هیئت جهت رسیدگی ارجاع کند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این جلسه کمک به اعضای هیئت و دادرسی جهت ارتقای کیفیت عملکرد است، افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری از یک قابلیت هماهنگ و مساوی هیئت های استانی حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

معاون مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه مقررات ماده ۲۵۱ مکرر به عنوان ابزاری در اختیار وزیر اقتصاد و دارایی است، گفت: چنانچه سقف مالیات از اختیار هیئت های استانی عبور کند خود مرکز عالی دادخواهی جهت رسیدگی ورود می کند.
وی با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای ماده ۲۵۱ مکرر اعتماد عمومی مودیان مالیاتی است، عنوان کرد: مرکز عالی دادخواهی علاوه بر رسیدگی مازاد بر سقف تعیین شده در پرونده های استانی، تمامی پرونده های استان تهران را بدون هیچ محدودیتی رسیدگی می‌کند.

زارعی ادامه داد: به صورت میانگین در سطح کشور حدود ۲۰ هزار پرونده در سال ثبت شکایت می‌شود که از این میزان ۵۰ درصد مربوط به استان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه برای مرکز عالی دادخواهی کاهش اطاله دادرسی جزو اهداف راهبردی وزیر تعریف شده است، بیان کرد: رسیدگی‌ها در بازه زمانی ۹ ماهه دیده شده لذا امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم در حداقل زمان پرونده‌ها را رسیدگی کنیم.

زارعی با اشاره به تدوین دستورالعمل ماده ۲۵۱ مکرر با دستور مقام عالی وزارت، اظهار کرد: تدوین دستورالعمل رسیدگی هیئت‌های استانی برای جلب رضایت دادرسان و ارتقا کیفیت عملکرد در حوزه دادرسی و هیئت‌های مستشاری نیز در دستور کار قرار دارد.

زارعی با بیان اینکه بررسی آمار عملکرد هیئت مستقر در استان خراسان جنوبی نشان از ارائه خدمات مطلوب اداره کل امور مالیاتی به تکالیف خود در تشخیص و قطعیت مالیات است، افزود: در سال ۹۷ که تشکیل هیئت‌های ۲۵۱ مکرر را داشته‌ایم استان خراسان جنوبی به لحاظ شکایت‌های ثبت شده رتبه سوم را داشته است.

وی یادآور شد: این رقم در سال ۱۴۰۰ به رتبه بیست و یکم کاهش پیدا کرده که نشان از عملکرد بسیار خوب هیئت در خراسان جنوبی دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha