• شنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401052215966
  • خبرنگار : 50469

سرپرست حفاظت محیط زیست ایلام معارفه شد

معاون سازمان محیط زیست: اجازه ندهیم محیط زیست ایلام بیش از این تخریب شود

 معاون سازمان محیط زیست: اجازه ندهیم محیط زیست ایلام بیش از این تخریب شود

ایسنا/ایلام معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه قطعا زاگرس جایی برای دفن زباله نیست گفت:شهرداری ها وظیفه دارند زباله‌ها را تفکیک و بازیافت کنند که در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی هستیم.

دکتر «حسن اکبری» در آیین تکریم و معارفه مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان ایلام اظهار کرد: بعد از ورود به استان حس بدی به بنده دست داد چون من چهره‌ی بهتری از استان در ذهن داشتم.
معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: اگر دو دهه‌ی دیگر به همین شکل پیش برویم بخش زیادی از منابع زیستی ما از بین خواهد رفت. باید در این حوزه تغییر رفتار دهیم و به گذشته برگردیم. قطعا همه‌ی ما باید مواظب این نعمت‌ها باشیم در غیر این صورت در آینده باز خواست خواهیم شد.
اکبری تاکید کرد: اگرچه استان ایلام بسیار صنعتی نیست اما باید نگاه نظارتی ما دقیق باشد. اگر به همین شکل منابع زیستی را از دست دهیم از نظر اقتصادی نیز شاهد ضرر خواهیم بود.
معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: ما معتقدیم بزرگ‌ترین سرمایه برای حفاظت از محیط زیست مردم هستند. اگر به سمت جلب توجه مردم برویم نتیجه بهتری می‌گیریم. همچنین باید شاهد درآمدزایی از محیط زیست و بازگشت این منابع مالی برای حفاظت از محیط زیست باشیم. اجازه ندهیم محیط زیست استان بیش از این دچار تخریب شود. ما با خشکسالی و تغییر اقلیم مواجه هستیم. بنده از دستگاه‌هایی که می‌توانند نقشی در حفاظت داشته باشند، می‌خواهم که حامی محیط زیست باشند.
اکبری با تاکید بر اینکه قطعا زاگرس جایی برای دفن زباله نیست، گفت: شهرداری ها وظیفه دارند زباله‌ها را تفکیک و بازیافت کنند که در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی هستیم. رسانه‌ها و صدا و سیما در زمینه فرهنگ سازی می‌توانند نقش مهمی داشته باشند. قطعا یک اداره کل به تنهایی و با این جمعیت کم نمی‌تواند به حفظ این منابع بپردازد. امیدواریم مدیرکل جدید با کمک دوستان بتواند کارهای خوبی را به انجام برساند. مطمعنا این دولت بیشترین همراهی را در حفظ محیط زیست داشته است.
"ناصر نجفی" معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری نیز در این نشست با اشاره به اینکه ایلام پایتخت زوار امام حسین (ع) است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که بیش از ۶۵ درصد زوار از ایلام به عتبات مشرف شوند و همچنین بیش از ۸۰ تا ۸۵ درصد مسیر ایلام را برای بازگشت انتخاب کنند که این موضوع نیاز به یک محیط زیست سالم و پویا دارد.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری ایلام تصریح کرد: ایلام ۴۲۵ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که این یک پتانسیل بسیار خوب است و نیاز به نگهداری و خدمات بیشتر دارد. خصوصا در این مرز باید با شکارچیان برخورد شود و مشکلات این حوزه برطرف شود.
نجفی با اشاره به اینکه در استان به نیرو و امکانات بیشتری نیاز داریم، گفت: ۵ شهرستان استان فاقد ساختمان اداری هستند و الان در مکان‌های اجاره‌ای در حال فعالیت هستند. سیستم بی‌سیم و ماهواره‌ای باید فعال شود. در حوزه آموزش همگانی و فرهنگ سازی باید فعالیت بیشتری انجام بگیرد.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری ایلام افزود: ما تعداد شرکت‌های آلوده کننده را به تهران معرفی کرده‌ایم که از این تعداد ۴ مورد تایید شده است در صورتی که کارشناسان استان اعلام کرده‌اند تعداد بیشتر از این عدد است که این نیاز به توجه بیشتر مسولان کشور دارد.
در پایان این مراسم از زحمات "غلامرضا ابدالی" مدیرکل سابق تقدیر و "علیرضا محمدی" به عنوان سرپرست  حفاظت محیط زیست استان ایلام معرفی شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha