• یکشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401052316304
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

نرخ البسه مدارس با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم خواهد بود

نرخ البسه مدارس با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم خواهد بود

ایسنا/همدان مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: نرخ البسه مدارس با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم تعیین خواهد شد.

محمود نقوی اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون چندین جلسه کارگروه البسه مدارس برگزار شده است که از مهمترین مصوبات آن می توان به تعیین نرخ البسه مدارس با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم اشاره کرد.

وی ضمن تأکید بر الزام واحدهای تولیدی و مدیران مدارس به رعایت تولید و عرضه البسه مدارس مطابق با حجاب و عفاف اسلامی، افزود: واحدهای تولیدی و مدیران مدارس موظف به رعایت تولید و عرضه البسه مدارس مطابق با حجاب و عفاف اسلامی و همچنین شرایط مقرر در بند ۱۲ آیین نامه اجرایی مدارس مطابق با فصل ۵ آیین نامه هستند.

نقوی از مهمترین فواید استفاده از لباس فرم دانش آموزان را کاهش فاصله طبقاتی دانش‌آموزان، افزایش تمرکز و یادگیری دروس، افزایش اعتماد به نفس، کاهش خشونت و تمسخر در فضای مدرسه، بهبود نظم و انضباط، افزایش تمرکز معلم در هنگام تدریس و افزایش حس همدلی و همکاری در دانش‌آموزان عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ضمن تأکید بر رعایت دقیق نرخ نامه البسه مدارس و جلوگیری از تحمیل هزینه های اضافی تحت عناوین مختلف به اولیاء دانش آموزان، گفت: افزودن و یا دریافت هر مبلغی مازاد بر نرخ اعلام شده تحت عناوینی چون نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم، به هیچ وجه مجاز نیست.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، وی در پایان بیان کرد: به جهت رفاه حال خانواده ها و عدم تحمیل هزینه های اضافی، طرح، رنگ و نوع لباس فرم دانش آموزان تا سه سال بدون تغییر خواهد بود همچنین دانش آموزان می توانند از لباس های سالم و قابل استفاده سال های قبل نیز استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha