• یکشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401052316516
  • خبرنگار : 50378

طرح مهمان امام رضا(ع) در مشهد رونمایی شد

طرح مهمان امام رضا(ع) در مشهد رونمایی شد
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از رونمایی طرح مهمان امام رضا(ع) در مشهد خبر داد.

سیدجواد موسوی در خصوص این طرح اظهار کرد: طرح مهمان امام رضا(ع) در راستای کاهش هزینه‌های سفر و ارزان‌سازی سفر برای زائران با کمک هتل‌داران و مراکز اقامتی مشهد پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح تعمیق فرهنگ رضوی افزایش سفرهای سازمان‌یافته و خانواده‌محور است. در راستای اجرای این طرح سامانه‌ای طراحی شده که تمام واحدهای اقامتی ظرفیت خالی خود را در این سامانه ثبت می‌کنند و زائرانی که به ‌دنبال مکان اقامت هستند، از طریق این سامانه ظرفیت‌های خالی اقامت را شناسایی و از مراکز اقامتی مورد نظر استفاده خواهند کرد.

موسوی با بیان اینکه مدیریت این سامانه و وارد کردن اطلاعات مربوط به اقامت توسط مدیران واحدهای اقامتی وارد و به‌روزرسانی می‌شود، گفت: با این اقدام زائر و مسافر به سمت ظرفیت‌های خالی مراکز اقامتی هدایت شده و ضریب اشغال مراکز اقامتی افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی در این طرح نقش تسهیلگر را دارد و امور مربوط به این طرح توسط بخش خصوصی با تشکیل کمیته اجرایی این طرح انجام می‌شود.

مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی یادآور شد: سامانه مهمان امام رضا(ع) مخصوص پذیرش زائر در مشهد طراحی شده و پل ارتباطی مستقیم زائران با مراکز اقامتی است.

موسوی تصریح کرد: همچنین برای زمان غیرپیک حضور زائران در مشهد طرح‌هایی را در دستور کار داریم که در ۶ ماه دوم امسال اجرا خواهد شد.

کاهش هزینه اقامت یکی اهداف طرح مهمان امام رضا(ع)

محمود مادرشاهیان، رئیس هیات مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی، در ادامه عنوان کرد: مشهد گردشگر چندانی ندارد بلکه زائران برای زیارت به مشهد می‌آیند. بر همین مبنا باید خدمتی صادقانه ارائه کنیم تا زیارتی دلچسب نصیب زائران شود.

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، وی تصریح کرد: اجرای این طرح کاهش هزینه اقامت و افزایش کیفیت خدمات را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha