• یکشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401052316797
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

تشکل‌های غیردولتی؛ حلقه وصل میان مردم و دولت

تشکل‌های غیردولتی؛ حلقه وصل میان مردم و دولت

ایسنا/خراسان جنوبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: تشکل‌های غیردولتی حلقه وصل میان مردم و دولت هستند و باید از توان و ظرفیت آن‌ها برای حل مشکلات جامعه استفاده کرد.

سید محمدرضا طالبی، امروز یکشنبه ۲۳ مرداد در همایش بزرگداشت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های غیردولتی دارای مجوز و اهداف، بهترین و موثرترین نقش را می‌توانند در این زمینه و مسائل اجتماعی جامعه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه نقش سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌) در حل مشکلات جامعه باید نقش پررنگ، زیربنایی و اساسی باشد، بیان کرد: تشکل‌ها و سمن‌ها می‌توانند نقش خود را در موضوعاتی‌ که مجوز دریافت کرده‌اند ضابطه‌مند و قانونمند اجرا کنند.

حسین رضا نخعی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز در این همایش گفت: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی، مشارکت‌ها و توسعه اجتماعی به وسیله سازمان‌های مردم‌نهاد امکان‌پذیر است که باید از این ظرفیت نهایت استفاده را برد.

وی با بیان اینکه هر زمان مردم حضور داشتند موفق‌تر عمل کرده‌ایم، افزود: روز گذشته نشست‌های تخصصی و آموزش برای سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های استان برگزار شد و تلاش داریم به‌صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده پیش برویم و از موازی‌کاری بین سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها پرهیز شود.

معیار مهمی برای توسعه

مژگان شریفی، معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز یکی از معیارهای مهم توسعه اجتماعی کشور را سازمان‌های مردم‌نهاد دانست و گفت: در سال‌های اخیر با شیوع کرونا شاهد اقدامات موفقی از جانب تشکل‌ها و سمن‌ها بودیم.

وی با اشاره به ثبت ۴۲۹ سازمان مردم‌نهاد در استان خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد ۲۶۲ سمن از استانداری و فرمانداری‌های تابعه مجوز گرفته که بیرجند و قاین بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

شریفی با بیان اینکه همچنین در حوزه جوانان ۶۶ سازمان مردم‌نهاد فعالیت دارد که پروانه فعالیت این سازمان‌ها با امضای استاندار صادر می‌شود، افزود: ۱۰۱ سازمان مردم‌نهاد در حوزه بهزیستی فعال بوده و براساس آخرین آمار رصد اجتماعی وزارت کشور، میانگین مشارکت سازمانی در کشور ۷۳.۸ درصد اما در خراسان‌جنوبی ۸۳.۵ و بالاتر از کشور است.

وی تصریح کرد: با مروری بر کارنامه درخشان سازمان‌های مردم‌نهاد به این نتیجه می‌رسیم که این سمن‌ها اعم از دولتی و غیردولتی توانسته‌اند گام‌های خوب و موثری در زمینه دستیابی به اهداف بردارند و امید است با حمایت مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی، زمینه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در تحقق اهداف توسعه اجتماعی فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha