• دوشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401052416998
  • خبرنگار : 50212

شهردار خبر داد:

افزایش دوربین‌های پایش تصویری و پلاک‌خوان در ساوه

افزایش دوربین‌های پایش تصویری و پلاک‌خوان در ساوه

ایسنا/مرکزی شهردار ساوه از افزایش دوربین‌های پایش تصویری و پلاک‌خوان در این شهر تا پایان سال جاری خبر داد.

امیررضا یوسفیان، روز گذشته، یکشنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۱ در نشستی با خبرنگاران شهرستان ساوه بر قانونمداری در مدیریت شهری تاکید کرد و افزود: طرح‌های اجرایی در حوزه مدیریت شهری محصول خرد جمعی است و براساس مصوبات شورای اسلامی شهر و با تایید کمیته انطباق اجرایی می شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مهاجرپذیری در ساوه موجب شده که تقاضا بیشتر از عرضه باشد، اظهار کرد: تشکیل ۲۰ محله غیررسمی در این شهر موجب شده که مدیریت شهری با مشکلات جدی مواجه شود بنابراین طرح مطالعات بازآفرینی شهری با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و اساتید دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در طول چهار سال گذشته قیر یارانه‌ای به ساوه تخصیص داده نشده بود، گفت: با وجود محدودیت‌ها، افزون بر هزار تن قیر برای آسفالت معابر جذب شد که توانستیم ۴۰ خیابان خاکی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان را آسفالت کنیم و آسفالت ۳۶ خیابان و کوچه دیگر در نقاط هدف در دستور کار دارد.

شهردار ساوه خاکی بودن برخی نقاط شهری را مهمترین مشکل شهروندان دانست و افزود: سیلاب‌های دوره‌ای از دیگر مشکلات شهروندان در نقاط حاشیه‌ای است که علت آن عدم مطالعات در حوزه آب‌های سطحی است و با وقوع سیل خسارات قابل توجهی وارد می‌شود.

وی مطالعات ترافیکی را از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری بیان کرد و افزود: مطالعات ترافیکی برای اولین بار در سطح شهر توسط مشاورین خبره در حال انجام است تا بتوان گره‌های ترافیکی را با بهره‌گیری از دانش روز برطرف کرد.

یوسفیان در ادامه فعال کردن پروژه‌های نیمه تمام و بلاتکلیف با وجود محدودیت منابع مالی را از دیگر برنامه‌های شهرداری دانست و افزود: سهم اندک ساوه از درآمدهای ارزش افزوده و از طرفی، افزایش میزان دستمزد کارگران به میزان ۵۷.۴ درصد موجب محدودیت در منابع مالی شده است و شهرداری ماهانه ۳۵ میلیارد تومان هزینه جاری و نگهداری شهری دارد که این میزان هزینه‌کرد با منابع درآمدی همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه در چهار ماه اخیر بالغ ‌بر ۱۴۰ میلیارد تومان پرداختی در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است، گفت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به صورت تعهدی و تهاتری عمل شده است.

وی به شناسایی اراضی با کاربری‌های عمومی و مسکونی شهر ساوه اشاره کرد و افزود: با شناسایی اراضی در پروژه‌هایی مثل مجتمع قاسم‌آباد ساخت ۱۴۰ واحد مسکونی با کمک هلدینگ بومی در دستور کار قرار گرفته است و سهم شهرداری ساوه در پروژه ۲۱۰ واحدی شهرک علوی ۶۳ واحد مسکونی است که موجب ارزآوری برای شهرداری و ساخت سرپناه برای شهروندان خواهد شد.

شهردار ساوه در ادامه تکمیل نشدن کمربندی‌های شهر ساوه را موجب فشار بر معابر شهری دانست و گفت: در حال حاضر چهار کیلومتر از کمربندی ساوه آماده آسفالت است و برای سه کیلومتر نیز خاک‌ریزی انجام شده که در آینده‌ای نزدیک از هفت کیلومتر این پروژه بهره‌برداری خواهد شد.

وی در ادامه به هوشمندسازی و پایش تصویری شهر اشاره کرد و افزود: ساوه به دلیل حجم بالای تردد تنها از ۱۱ دستگاه پایش تصویری برخوردار بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته هم‌اکنون این تعداد به ۲۵ دستگاه دوربین هوشمند و هفت دستگاه پلاک خوان افزایش پیدا کرده و امیدواریم تا پایان سال به ۵۰ دستگاه افزایش یابد. در سایه مدیریت هوشمند و الکترونیکی شدن کنترل معابر شهری آمار سوانح درون شهری کاهش خواهد یافت.

وی پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه بازارچه سنتی نگین، پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه صنوف مزاحم، اورهال کردن ماشین آلات و ادوات برای بکارگیری از ظرفیت آنان در حوزه مدیریت شهری را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای شهرداری دانست و افزود: اتوبوس‌های جدید همزمان با هفته دولت به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر ساوه افزوده خواهد شد.

یوسفیان در ادامه به راه‌اندازی مرکز مطالعات جامع شهری اشاره کرد و افزود: مرکز مطالعات جامع شهری مراحل برداشت عکس هوایی را می گذراند و در حال آماده کردن نقشه است.

به گزارش ایسنا، رییس شورای اسلامی شهر ساوه نیز گفت: همدلی و همگرایی موجب خواهد شد تا طرح‌ها و پروژه ها با دقت بیشتری اجرا شود.

مرتضی سعیدی نیک افزود: در حوزه مدیریت شهری از توجه به منافع شخصی و سلایق فردی اجتناب و هر تصمیمی که گرفته می‌شود در جهت تامین منافع شهروندان است.

وی با بیان اینکه از هر فرصت قانونی برای رفع مشکلات مردم استفاده خواهیم کرد، گفت: پاسخگویی و جلب رضایت مردم، نظارت بر عملکرد شهرداری و مسائل شهری به دور از سیاست زدگی، رویکرد شورای ششم در سال دوم فعالیت است تا بتوان با ارتقای سطح رضایت مردم بستر توسعه و آبادانی را فراهم کرد.

در این مراسم به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار با اهدای لوح تقدیر از زحمات خبرنگاران و مدیران رسانه شهرستان ساوه تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha