• سه‌شنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401052517902
  • خبرنگار : 50308

تضعیف صنعتِ بازی پس از رونق طی همه‌گیری کرونا

تضعیف صنعتِ بازی پس از رونق طی همه‌گیری کرونا

ایسنا/خراسان رضوی بازی‌های ویدئویی در قرنطینه و اوج همه‌گیری به مردم آرامش دادند اما اکنون که زندگی به‌آرامی به حالت عادی قبل از بحران کرونا باز می‌گردد و تورم روندی صعودی دارد، شرکت‌های بازی‌سازی احساس ضعف می‌کنند.

به نقل از تک‌اکسپلور، سازندگان کنسول‌ها، لوازم جانبی و نرم‌افزارهای بازی به‌عنوان غول‌های فناوری در زمانی‌که ترس از کووید-۱۹ مردم را در خانه نگه می‌داشت شاهد رونق کسب و کار بودند اما اکنون احساس ضعف پس از همه‌گیری را تجربه می‌کنند.

پس از سال‌ها تکیه بر سرگرمی‌های خانگی، این فشار با تورم شدید تشدید و باعث ایجاد صرفه‌جویی بیشتر و خستگی از بازی‌ها شده است.

براندون ویلیامز  در بستر متعلق به آمازون که در آن گیمرها بازی‌های ویدئویی اکشن پخش می‌کنند در این مورد گفت: اوایل همه‌گیری، مردم دسته دسته به توییچ (یک سرویس پخش زنده ویدیویی آمریکایی) هجوم آوردند. البته طی این مدت استریمرها (پخش‌کنندگان) و بازدیدکنندگان به‌طور یکسان به توییچ روی آوردند.

ویلیامز افزود: من با افراد زیادی صحبت کرده‌ام که استریمینگ را متوقف کرده‌اند زیرا فرسودگی شغلی داشته‌اند یا اینکه برای آنان مناسب نیست یا از زمانی که از سر کار برمی‌گردند دیگر وقتی برای سپری کردن در این موارد را ندارند.

بر اساس آمار سایت twitchtracker، اکنون تعداد بینندگان توییچ که طی همه‌گیری افزایش یافت، کاهش یافته است اما بالاتر از آمار  سال ۲۰۱۹ باقی مانده است.

بازی‌های محبوب

مت پیسکاتلا، تحلیلگر گروه تحقیقات بازار NPD (یکی از بزرگترین شرکت‌های آمارگیری فروش بازی‌های رایانه‌ای) تخمین زده است که مردم ایالات‌متحده در مجموع، امسال حدود ۵۵.۵ میلیارد دلار برای بازی هزینه خواهند کرد که کمتر از سال گذشته است اما همچنان ۲۸ درصد نسبت به سال قبل از همه‌گیری یعنی سال  ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

غول بازی‌های ویدئویی ایالات‌متحده «اکتیویژن بلیزارد» که مایکروسافت در حال خرید آن است، گزارش کرد که فروش در نیمه اول سال جاری کاهش یافته است و گیمرها زمان کمتری را برای بازی«ندای وظیفه» می‌گذرانند.

انویدیا، سازنده کارت‌های گرافیک با کارایی بالا در کالیفرنیا و محبوب گیمرها، به‌تازگی به‌دلیل «کاهش درآمد در بازی‌های ویدئویی» هشدار درآمدی صادر کرده است.

به‌گفته تحلیلگران، حتی هزینه‌های مربوط به بازی‌های تلفن همراه نیز نشانه‌هایی از تضعیف را نشان می‌دهند.

پیسکاتلا اظهار کرد: قیمت‌های بالاتر در مخارج مقولات روزمره مانند غذا و بنزین، بازگشت هزینه‌های تجربی مانند سفر و شرکت در رویدادهای زنده، جدول انتشار کمتر بازی‌های جدید و ادامه محدودیت‌های عرضه سخت‌افزار نسل جدید کنسول‌ها، همگی شاید در کاهش مشاهده شده در سه ماهه دوم نقش داشته‌اند.

استیون بیلی، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی Omdia گفت که انتشار تاخیری عناوین مورد انتظار مانند «استارفیلد» و «جوخه انتحار» نیز به بهسازی رونق همه‌گیر کمک کرد که اجتناب‌ناپذیر بود.

در انتظار فرصت

ضربه‌ای که عناوین جدید به فروش بازی‌های ویدیویی می‌زنند، خارج از کنترل است و شاید به نفع صنعت آینده خواهد بود زیرا بازیکنان اغلب ازدحام زیادی برای دستیابی به نسخه‌های جدید دارند.

پیسکاتلا ابراز امیدواری کرد که بازار بازی‌های ویدئویی در سال آینده به ثبات برسد سپس به رشد یکنواخت بازگردد.

این تحلیلگر خاطرنشان کرد که افزایش هزینه‌های زندگی به‌دلیل تورم، گیمرها را مجبور می‌کند تا با پول خود انتخاب کنند اما به این معنا نیست که آنان بازی را کنار می‌گذارند.

پیسکاتلا گفت: بیش از سه چهارم مصرف‌کنندگان آمریکایی بازی‌های ویدیوئی انجام می‌دهند و خدمات اشتراکی مانند ایکس باکس‌گیم‌پس و پلی‌استیشن پلاس به کاهش هزینه کمک می‌کند.

تأثیرات همه‌گیری در بازی‌های ویدیویی فراتر از عرصه اقتصادی رفته  و باعث شده است که بازیکنان به‌دنبال بازی‌های راحتی باشند که به جای رقابت بر همکاری تاکید دارند.

هیاهوی بازی «انیمال کراسینگ» نینتندو که به جامعه‌سازی اختصاص داده شده  با متحد شدن بازیکنان برای حفظ شهرهای مجازی نمونه‌ مربوط به این پدیده است.

و به نظر استریمر BWpaco، بینندگان علاقه‌مند به گوش دادن به کانال‌های توییچ هستند زیرا ممکن است رادیوئی پخش کنند در حالی که توجه آنان در جای دیگری است.

این استریمر اضافه کرد: آنها فقط در انتظار فرصت هستند. اکنون احساس می‌کنم که همه چیز دوباره آزاد شده است و مردم بیشتر مشغول هستند و کانال‌های توییچ را به‌عنوان صدای پس‌ زمینه در نظر می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha