• چهارشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401052618999
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

کمبود ۱۳۰ معلم و ۳۰ مدرسه و کلاس درس در بجستان

کمبود ۱۳۰ معلم و ۳۰ مدرسه و کلاس درس در بجستان
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره آموزش و پرورش بجستان از کمبود ۱۳۰ معلم و ۳۰ مدرسه و کلاس درس همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در این شهرستان خبر داد.

حسین کفاش در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه حدود ۶۰۰۰ دانش‌آموز در ۸۰ مدرسه بجستان مشغول به تحصیل هستند، گفت: حدود ۵۰ مورد از مدارس شهرستان در روستاها مستقر است و در مجموع ۶۰۰ معلم کار ارائه آموزش‌های لازم را به این تعداد دانش‌آموز بر عهده دارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بجستان تصریح کرد: متاسفانه از کمبود مدرسه و معلم به شدت رنج می‌بریم؛ هرچند گفته می‌شود سرانه فضای آموزشی خوب است اما همچنان با کمبود کلاس درس مواجه هستیم.

وی بیان کرد: هرچند اعلام شده باید کلاس‌های کانکسی جمع‌آوری شود اما به دلیل کمبود فضا مجبور به استفاده از کانکس در یک مدرسه در شهر یونسی شده‌ایم.

کفاش گفت: برای آغاز سال تحصیلی جدید از یک ماه قبل تمام مدارس را رصد و به دلیل کمبود فضا بسیاری از دفاتر مدرسه را به کلاس درس تبدیل کرده‌ایم و به جای آن انباری برای همکاران به عنوان دفتر آماده‌سازی شده است.

وی از کمبود حداقل ۱۰ مدرسه و ۲۰ کلاس درس به دلیل افزایش جمعیت شهرستان خبر داد و افزود: از سویی به دلیل شیوع ویروس کرونا نیاز به مدارس و کلاس درس بیشتری داریم.

تحصیل ۵۰۰ دانش‌آموز در ۱۰ مدرسه تخریبی

رئیس اداره آموزش و پرورش بجستان همچنین از فعالیت ۱۰ مدرسه تخریبی که دیگر امکان بازسازی آن‌ نیست، خبر داد و گفت: در این ۱۰ مدرسه حدود ۵۰۰ دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند.

کفاش در ادامه اعتباراتی را که به مدارس شهرستان بجستان تخصیص پیدا می‌کند، بسیار اندک توصیف کرد و افزود: اعتباراتی که برای مدارس در نظر گرفته شده، شاید کفاف هزینه آب و برقشان را هم ندهد.

وی تصریح کرد: مثلا برای ۸۰ مدرسه تنها ۱۰ میلیون تومان اختصاص می‌یابد که رفم بسیار ناچیزی است در صورتی که این مدارس هزینه‌های مختلفی دارند و اکثرا از توان خیرین استفاده می‌کنند.

کفاش با بیان اینکه در حال حاضر کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی در بجستان به دغدغه‌ای جدی تبدیل شده، ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد کسانی که در آموزش و پرورش بجستان استخدام می‌شوند، بومی این منطقه نیستند و بعد از چند سال خدمت دنبال رفتن از این شهر هستند که این موضوع به معضلی جدی برای ما تبدیل شده است.

وی افزود: هرچند بجستان در زمینه جذب معلم مهاجرپذیر است اما بعد از ۲ سال ۹۰ درصد معلمان درخواست انتقال دارند و این مساله به آموزش شهرستان لطمات جدی وارد می‌کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بجستان عنوان کرد: علی‌رغم اینکه گرمایش تمام مدارس مورد تائید و استاندارد است ولی برای تامین سرمایش با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی بیان کرد: دغدغه اداره آموزش و پرورش مناطقی مانند بجستان تامین سرمایش مدارس است چون روزهای یخبندان در این منطقه بسیار کم بوده و ۳۰۰ روز سال آفتابی است. به همین دلیل معضل مسائل سرمایشی مدارس بیشتر به چشم می‌آید.

کفاش یادآور شد: در حال حاضر سیستم سرمایشی بالغ‌ بر ۸۰ درصد مدارس شهرستان بجستان کامل نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha