• چهارشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401052619206
  • خبرنگار : 50037

۹۰۰۰ جوان همدانی در صف وام ازدواج هستند

۹۰۰۰ جوان همدانی در صف وام ازدواج هستند

ایسنا/همدان معاونت ورزش و جوانان استان همدان گفت:در حال حاضر نُه هزار نفر جوان در سطح استان همدان در صف وام ازدواج هستند که در این رابطه وضعیت مناسبی نداریم و باید توجه ویژه‌ای به این امر شده و حداقل ها را برای ازدواج جوانان فراهم کرد.

به گزارش ایسنا، یوسف خدرویسی در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اسدآباد اظهار کرد: استان همدان ۵۰۰ هزار نفر جوان دارد که از این تعداد، ۱۰۰ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته هستند.

وی با اشاره به اینکه فضای جمعیتی جوانان همدان قابل توجه است، تصریح کرد: جمعیت جوان از یکی دو سال گذشته از  ۱۸ تا ۲۹ سال به  ۱۸ تا ۳۵ سال رسیده  که این امر حاکی از افزایش جمعیت جوانان و نیز  ضرورت خدمات دهی گسترده‌تر به این قشر دارد.

خدرویسی در ادامه با بیان اینکه ستاد ساماندهی امور جوانان به عنوان یکی از مهمترین ستادها  در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و وضعیت جابه جایی دولت‌  چندان موفق نبود،خاطر نشان کرد:در سال گذشته در سطح استان همدان ۲۲ جلسه ستاد امور ساماندهی جوانان برگزار شد که از این تعداد جلسات سهم استان همدان سه جلسه بوده و در اسدآباد، بهار و قروه درجزین  نیز هیچ جلسه ای در این رابطه برگزار نشده است.

وی با اشاره به  اینکه چهار شهرستان‌ تویسرکان، رزن، نهاوند و ملایر جزو شهرستانهای برتر در برگزاری جلسات ستاد بوده‌اند، افزود: امیدواریم با مساعدت و پیگیری فرمانداران فعلی شهرستان برگزاری جلسات ستاد امور ساماندهی جوانان در سال جاری به صورت مستمر تداوم یابد.

تسهیل و تسریع در راه اندازی مجمع خیرین ازدواج اسدآباد

فرماندار اسدآباد هم با اشاره به بحث وام ازدواج جوانان اظهار کرد: از اداره کل ورزش و جوانان استان درخواست داریم که این امر را از طریق استان پیگیری کرده و به نحوی پرداخت وام ازدواج جوانان توسط شعبات بانکی تسریع یابد.

حسین علی شرکائی همچنین نسبت به تسریع در راه اندازی مجمع خیرین ازدواج این شهرستان تاکید نیز کردو گفت: در صورتی که مجوز راه اندازی این مجمع دارای گیر ادارای است معاونت سیاسی فرمانداری شهرستان نسبت به پیگیری در تسهیل سازی این امر مهم اقدام لازم را انجام دهد.

وی در ادامه با اشاره به آموزش‌های فنی‌و حرفه ای اسدآباد یاد آورشد: سوق دادن دانش آموزان و دانشجویان به سمت آموزش و مهارت آموزی در این مراکز از نقش موثری در کارآفرینی و نیز اشتغال این قشر مهم برخوردار خواهد بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان اسدآباد هم از فعالیت شش سمن و سازمان مردم نهاد در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه هیچ گونه اعتباری به این سمن‌ها در دوسال گذشته اختصاص داده نشده و  این امر موجب گلایمندی سمن ‌و سازمان‌های مردم نهادشهرستان به شمار می‌رود.

مهدی صمد پناهی همچنین با اشاره به فعالیت ۶۵ پایگاه اوقات فراغت ورزشی در سطح شهر و روستاهای این شهرستان افزود: از این تعداد پایگاه‌های اوقات فراغت ورزشی سطح شهرستان ۳۵پایگاه به برادران و ۳۰پایگاه به خواهران اختصاص دارد.

وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان را ۲۰۰۰ نفر برشمرد و بیان کرد: خوشبختانه از پایگاه‌های اوقات فراغت ورزشی امسال شهرستان استقبال پررنگی توسط ورزشکاران اسدآبادی شده است.

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه فرماندار اسدآباد بر برگزاری مستمر جلسه ستاد امورساماندهی جوانان و نیز ارائه گزارش دستگاه‌های عضو این ستاد تاکید کرد.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha