• پنجشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401052719585
  • منبع : نمایندگی زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان:

شهر جهانی ملیله زنجان حاصل تلاش صنعت‌گران است

شهر جهانی ملیله زنجان حاصل تلاش صنعت‌گران است

ایسنا/زنجان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: شهر جهانی ملیله زنجان حاصل تلاش صنعت‌گران است.

به‌ گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی روز گذشته (۲۶ مردادماه) در نشست هم‌اندیشی جمعی از هنرمندان رشته ملیله‌کاری، افزود: مجموعه‌های مختلفی در جهانی‌ شدن شهر جهانی زنجان تاثیر داشتند که ارگان‌های دولتی متولی، مدیریت شهری و اساتید حوزه صنایع‌دستی در این مهم سهم به سزایی دارند.

وی ادامه داد: شهر جهانی ملیله زنجان در عرصه هنر صنعت ملیله‌کاری و صنایع‌دستی یکی از مطرح‌ترین استان‌ها است که قطعاً حضور و تلاش هنرمندان بی‌نظیر مؤید این ادعا است؛ بنابراین باید بیشتر به معرفی این ظرفیت به جهانیان، از ابعاد مختلف بپردازیم.

این مسئول بعد از شنیدن صحبت و دغدغه‌ هنرمندان رشته ملیله‌کاری استان، اظهار کرد: تمام تلاش‌های‌مان را برای تشکیل انجمن صنعت‌گران رشته ملیله‌کاری انجام خواهیم داد و بازارچه ویژه برای هنرمندان رشته ملیله‌کاری ایجاد خواهد شد.

صفوی یادآور شد: رونق صنایع‌دستی و ملیله زنجان نیازمند حمایت است و باید این حوزه استان را به شکلی متحول کنیم که هم هنرمندان بیشتر تلاش کنند و هم ما کمک کنیم که در برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها مسیر هموار شود و اعضای اصلی دبیرخانه شهر جهانی ملیله باید صنعت‌گران و پیشکسوتان این رشته باشند تا همه مصوبات را پیگیری کنند.

وی بیان کرد: فروش صنایع‌دستی موتور محرک تولید است و باید پذیرفت رونق این محصولات در گرو پاسخ به نیاز و خواست جامعه و نوآوری در تولید به‌ منظور جذب مشتری است و هنرمندان باید تلاش کنند که این هنر زیبنده ایرانی را کاربردی‌تر تولید کنند.

این مسئول تصریح کرد: هنرمندان برای تامین و تضمین بازار فروش خود و پاسخ به نیاز علاقه‌مندان صنایع‌دستی در تولیدات باید از علم روز به‌ویژه در حوزه بازاریابی و بسته‌بندی محصولات استفاده کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: امیدواریم علاوه بر شهر جهانی ملیله، بتوانیم عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی فلزی را در آینده نزدیک کسب کنیم.

در این جلسه استادکاران و پیشکسوتانی مانند محرر، شجاعی، اسکندری و رحمانی که در رشته ملیله‌کاری دارای نشان‌­های ملی و بین‌المللی هستند، حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha