• پنجشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401052719951
  • خبرنگار : 50237

برگزاری نخستین رویداد استارتاپی طراحی حسگرها و زیست حسگرهای شیمیایی در همدان

برگزاری نخستین رویداد استارتاپی طراحی حسگرها و زیست حسگرهای شیمیایی در همدان

ایسنا/همدان رئیس هیات مدیره شتابدهنده نیکتاشیمی با بیان اینکه این شتابدهنده حامی استارتاپ و ایده های نوپا در زمینه تصفیه آب، انرژی، تولیدات موادشیمیایی و حسگرهاست، گفت: اولین رویداد شتابدهنده نیکتاشیمی ضمن ایجاد امید و فرصت برای جوانان ایده پرداز دوم شهریورماه با حضور مسئولان کشوری و استانی در همدان برگزار می شود.

دکتر عباس افخمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" اولین رویداد استارتاپی طراحی حسگرها و زیست حسگرهای شیمیایی برای شناسایی آلاینده‌های غذایی و زیست محیطی به همت شتاب‌دهنده نیکتاشیمی با مشارکت پارک علم و فناوری، مرکز رشد و کارآفرینی و بنیاد نخبگان دانشگاه بوعلی سینا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه زیست فناوری با حضور مسئولان کشوری و استانی دوم شهریورماه در همدان برگزار می شود.

وی افزود: فراخوان نخستین رویداد تخصصی شتابدهنده نیکتاشیمی با عنوان طراحی حسگرها و زیست حسگرهای شیمیایی برای شناسایی آلاینده های غذایی و زیست محیطی از ۲۰ خرداد تا ۲۰ مردادماه سال ۱۴۰۱ منتشر شد که در این مدت ۱۷ طرح و ایده بسیار خوب در این رویداد ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۲ ایده به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

رئیس هیات مدیره شتابدهنده نیکتاشیمی با بیان اینکه وجود مجموعه هایی که می‌تواند فاصله تکنولوژی ایران با جهان را کم کرده و بستر کسب و کارهای دانش بنیان را گسترش دهد در شرایط کنونی لازم است، گفت: برگزاری کارگاه هایی درباره حسگرها و موضوعات کسب و کار،ارائه ایده های برگزیده در داوری اولیه و نشست های همفکری از مهمترین برنامه های این رویداد استارتاپی هستند.

افخمی با بیان اینکه در پایان روز چهارشنبه دوم شهریورماه نیز ایده های برتر معرفی شده و به سرعت وارد مراحل پیش شتابدهی خواهند شد اعلام کرد: آموزش و منتورینگ و تامین تجهیزات و مواد آزمایشگاهی از جمله خدماتی است که در این مرحله از شتابدهی به تیم های برگزیده ارائه می‌شود و به عبارتی شتابدهنده نیکتاشیمی به دانشجویان و دانش آموختگان خلاق کمک می کند تا ایده های خام را به کسب و کار تبدیل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha