• پنجشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401052720053
  • خبرنگار : 50405

استاندار خراسان رضوی:

شرایط برای همکاری مشترک گسترده بین مشهد و کربلا مهیاست

شرایط برای همکاری مشترک گسترده بین مشهد و کربلا مهیاست

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: همه چیز آماده برای همکاری مشترک گسترده بین مشهد و کربلاست و تمام ظرفیت خود را در مسیر توسعه هر ۲ شهر به کار خواهیم برد.  

یعقوبعلی نظری امروز، ۲۷ مرداد، در جلسه بررسی همکاری‌های مشترک استان‌های خراسان رضوی و کربلا و تنظیم پیش‌نویس تفاهمنامه بین ۲ طرف اظهار کرد: سفر استاندار کربلا به مشهد علاوه بر دستاوردهای معنوی برکات دیگری را هم برای هر ۲ شهر کربلا و مشهد در بردارد. ما با مردم عراق پیوند اعتقادی و دینی مستحکمی داریم که این پیوند استحکام خود را در بسیاری از میدان‌ها نشان داده است.  

وی ادامه داد: ایران و عراق شهدای مشترکی در مبارزه با استکبار جهانی و آمریکا تقدیم کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اشاره کرد. به برکت خون این عزیزان پیوند ۲ کشور مستحکم‌تر خواهد شد.  

استاندار خراسان رضوی افزود: ما می‌توانیم با این وحدت و انسجام دستاوردهای بزرگی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رقم بزنیم و همه چیز آماده برای همکاری مشترک گسترده بین مشهد و کربلاست و تمام ظرفیت خود را در مسیر توسعه هر ۲ شهر به کار خواهیم برد.  

نظری با بیان اینکه خراسان رضوی ظرفیت خوبی در زمینه‌های گردشگری، درمانی و صنعتی دارد، عنوان کرد: می‌توانیم در این زمینه به برادران عراقی خود خدمت‌رسانی کنیم. همچنین ما می‌توانیم یک تجارت مبتنی بر رابطه قوی را بین ۲ طرف بنیان‌گذاری کنیم. در این سفر به میزبانی از استاندار کربلا دنبال انعقاد توافق خوبی در همین زمینه هستیم.  

وی اضافه کرد: از افتخارات ما میزبانی از سیل عظیم مسافران عراقی در مشهد است و امیدواریم با تعاملات بیشتر خدمات‌رسانی را افزایش داده و مشکلات احتمالی را حل و فصل کنیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نصیف جاسم‌الخطابی، استاندار کربلا نیز در این جلسه بیان کرد: خدا بر ما منت گذاشته که خادمان زائران ۲ شهر مشهد و کربلا هستیم. وظیفه مهم ما تبادل تجهیزات و امکانات برای خدمات‌رسانی به زائران ۲ شهر کربلا و مشهد است و این خدمات باید شایسته آن‌ها باشد.

وی با بیان اینکه خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس دوستی و وحدت را بین کشورهای ایران و عراق افزایش داده، گفت: مشهد و کربلا پیوند عمیق و تاریخی با هم دارند که می‌تواند پایه‌گذار ارتباطات و مناسبات بیشتر بین ۲ کشور ایران و عراق باشد. گسترش افق‌های کاری در حوزه‌های خدمات شهری، صنعت و انرژی و تعامل بخش‌های خصوصی کربلا و مشهد از اهدافی است که در این تعاملات دنبال می‌شود.

همچنین معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست عنوان کرد: مشهد میزبان زائران خارجی از ۵۰ کشور است که در این میان کشور عراق زائران مستمری را به خود اختصاص داده است.  

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد افزود: علاوه بر این دانشگاه‌های مشهد میزبان دانشجویان زیادی از کشور عراق هستند و در خصوص درمان نیز مشهد یکی از مقاصد زائران و مسافران عراقی است.

به گزارش ایسنا، همچنین عصر امروز استاندار کربلا در حاشیه بازدید از بیمارستان رضوی مشهد اظهار کرد: مشهد در حوزه درمان تجهیزات و امکانات قابل قبولی دارد و خدمت‌رسانی شایسته‌ای در اختیار زائران قرار می‌دهد. زیرساخت‌های بهداشت و درمان مشهد برای بهره‌مندی زائران عراقی در شرایط مناسبی قرار دارد و در کنار زیارت تجربه خوبی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

وی ادامه داد: امیدواریم همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف به خصوص بهداشت و درمان بین استان‌های خراسان رضوی و کربلا افزایش یابد و تجربیات این حوزه نیز در اختیار ما قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha