• شنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۰:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401052720059
  • خبرنگار : 50088

تایباد هنوز هم فاقد طرح پسماند زباله است

تایباد هنوز هم فاقد طرح پسماند زباله است

ایسنا/خراسان رضوی شهر تایباد همچنان شاهد زباله‌گردان‌های بسیاری است که در سطل‌های زباله شهری خم می‌شوند تا لابه‌لای خیل کثیر زباله‌ها مواد کاغذی و پلاستیکی را جدا کنند. این موضوع نه‌تنها چهره شهر را نازیبا کرده بلکه سبب شده با تفکیک این گروه از دورریختنی‌ها مابقی زباله‌ها روی زمین رها شود که همین مساله آلودگی و بوی نامطبوعی به همراه دارد.

تایباد علاوه بر در اختیار نداشتن بیمارستان مناسب، طرح فاضلاب شهری، کارخانه‌های صنعتی و...طرح پسماند زباله هم ندارد.  

شهردار تایباد گفت: روزانه بیش از ۱۰۰ تن زباله و نخاله در شهرستان تولید می‌شود که این زباله‌ها توسط پنج دستگاه ماشین حمل زباله و ۲ دستگاه خودروی حمل نخاله جمع‌آوری می‌شود.

مهرداد کریم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به حجم تولید زباله و نیاز شهرستان به طرح پسماند و تفکیک زباله، در حال حاضر محل تخلیه مشخص شده و برای استفاده تنها منتظر ابلاغ‌ استانداری است.

وی ادامه داد: تاکنون چندین مرتبه جهت جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای تفکیک زباله در تایباد در روزنامه آگهی فراخوان شده اما به دلیل حجم کم زباله، جمع‌آوری آن آورد اقتصادی برای بخش خصوصی ندارد و از همین رو کسی متقاضی این ماجرا نیست.

کریم‌زاده بیان کرد: البته در حال حاضر شهرداری جهت جمع‌آوری زباله‌ها به صورت تفکیک شده اقداماتی انجام داده و ۵۰ سطل جهت تفکیک زباله‌های خشک خریداری کرده که طی هفته آینده در نقاط مختلف شهر جانمایی خواهد شد. ۵۰ سطل تفکیک زباله دیگر هم در مرحله دوم خریداری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تفکیک زباله باید از داخل منازل صورت گیرد که این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. نیاز است خانواده‌ها زباله روزانه خود را در پلاستیک‌های جداگانه تفکیک کنند تا زباله تر و خشک به صورت تفکیک از هم جدا باشد.

پس از مساله جلوگیری برون‌رفت آب فاضلاب خانگی به کوچه و خیابان، فرهنگ‌سازی در زمینه تفکیک زباله تر و خشک نیز نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق است. شهرداری باید زودتر از این‌ها نسبت به خرید سطل تفکیک زباله برای نقاط مختلف شهر اقدام می‌کرد تا مردم زباله‌های خود را در مکان مشخصی جمع کنند. تاکنون آن دسته از کسانی که تفکیک زباله می‌کردند، مجبور می‌شدند زباله خشک را کنار سطل زباله شهرداری رها کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha