• جمعه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۰:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401052820132
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

رسانه‌ها در دوران کنونی بخش جدایی ناپذیر زندگی مردم شده‌اند

رسانه‌ها در دوران کنونی بخش جدایی ناپذیر زندگی مردم شده‌اند

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: رسانه‌ها در دوران کنونی بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی مردم شده‌اند مردم در طول شبانه روز از محتوای اجتماعی، اقتصادی سیاسی و آموزشی و سرگرمی رسانه‌ها استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، روز پنجشنبه، 27 مردادماه،  در جلسه‌ی هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن و تسلیت ایام سوگواری اباعبداله الحسین (ع)، با تبریک روز جهانی دنیای مجازی به تکنیک‌های اقناع اشاره کرد و گفت: ما در عصری زندگی می‌کنیم که رسانه‌ها نقش مهمی در زندگی ایفا می‌کنند رسانه‌ها در دوران کنونی بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی مردم شده‌اند و مردم در طول شبانه روز از محتوای اجتماعی، اقتصادی سیاسی و آموزشی و سرگرمی رسانه‌ها استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: نسل کنونی جامعه از ابتدای حیاتش با رسانه‌ها بزرگ می‌شوند و در دنیای اطلاعاتی و ارتباطی امروز این نسل بخش عظیم فرهنگ و ارزش‌ها و هنجارهای جامعه خود و دیگر جوامع را از رسانه‌ها دریافت می‌کنند.

وی، به دوران معاصر که به عصر اطلاعات و جامعه اطلاعاتی و ارتباطی معروف شده اشاره و تصریح کرد: بخش عظیمی از جامعه‌پذیری نسل‌ها از طریق رسانه انجام می‌شود و نفوذ و تاثیر رسانه تا جایی است که برخی از نظریه‌پردازان ارتباطی بر این باورند که رسانه‌ها اولویت ذهنی و حتی رفتاری ما را تعیین می‌کنند و اگر چگونه فکر کردن را به ما یاد ندهند اینکه به چیزی فکر کنیم را به ما می‌آموزند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تبریک این روز به کسانی که در عرصه ارتباط، ارتباطات و فضای مجازی تلاش می‌کنند، گفت: رسانه‌ها حکم قلب در جامعه دارند. تمام رگ‌ها و شریان‌ها از درون آن می‌گذرد لذا باید برآنچه که وارد آن می‌شود و خارج می‌شود نظارت کامل انجام گیرد.

امام جمعه تبریز بیان کرد: امروزه با عنایت به وجود ده‌ها کتاب و ده‌ها مقاله، برگزاری صدها کنفرانس‌و سمینار در رابطه با ارتباطات و ارتباطات موثر و تکنیک‌های مختلفی در جهت متقاعد سازی مخاطب ارائه می‌شود که این تکنیک‌ها در مذاکرات سیاسی، فرهنگی و تجاری حتی ارتباط بین همسران یا والدین و فرزندان می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: استفاده از این تکنیک‌ها نباید آزاردهنده و از پیش تعیین شده باشد، نباید فرد حس در دام افتادن کند و لازم است مخاطب نیز نقش فعالی در ارتباط ایفا کند و در نهایت روند متقاعد شدن و اقناع به شکل واقعی و حقیقی و نه صوری و شکلی ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، وی در پایان ابراز امیدواری کرد در بحث رسانه و ارتباطات بتوانیم در محیطی که هستیم و در جایگاهی که قرار داریم به وظیفه خود عمل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha