• جمعه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401052820371
  • خبرنگار : 50189

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

اگر غفلت کنید، دشمنان به اهداف ضد انقلاب اسلامی‌شان می‌رسند

اگر غفلت کنید، دشمنان به اهداف ضد انقلاب اسلامی‌شان می‌رسند

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد: دخالت مستقیم افسران اطلاعاتی وابسته به عوامل کودتای ۲۸ مرداد و کمک گرفتن از مطبوعات وابسته باعث ایجاد کودتا در کشور شد و بدانید اگر امروز نیز غفلت کنیم آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به اهداف دشمنی خود با نظام اسلامی می‌رسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز ۲۸ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه کرمان او در بخشی از سخنان خود به کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرد و افزود: کودتای ۲۸ مرداد می‌تواند درس‌ها و عبرت‌هایی برای ما داشته باشد و عوامل کودتای ۲۸ مرداد با همراهی استکبار و استعمار و با هرج و مرج و ناآرامی اهداف خود را دنبال کردند.

او در ابتدای خطبه های نماز جمعه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوا و در ادامه با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) در خصوص رعایت تقوا گفت: خداوند را در همه حال ناظر بر احوال خود بدانید.

او با تبیین تاریخ اسلام و علت وقوع واقعه عاشورا عنوان کرد: حکومت و دولت یا در اختیار حاکم دینی یا در نقطه مقابل آن قرار می‌گیرد و بعد از پیامبر (ص) خلیفه‌ای که باید سیره و سنت پیامبر را اجرا می‌کرد به انحراف رفت و بستر را برای نابودی اسلام فراهم کرد و نتیجه آن واقعه عاشورا شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار کرد: وقتی حاکمیت مسلمانان به دست نظام سلطنتی افتاد حضرت علی (ع) فرمود دین خدا دست اشرار گرفتار شده است.

او افزود: این افراد شعارهای دینی می‌دهند اما خلاف اسلام عمل می‌کنند و دشمنان خود را با شعار دین از میدان بیرون می‌کنند.

به گفته امام جمعه کرمان، بررسی تاریخ اسلام بصیرت انسان را افزایش می‌دهد و از خداوند بخواهیم که عمر ما را در مسیر حاکمیت اسلام که امروز تجلی آن در ولایت فقیه است، قرار بدهد.

علیدادی سلیمانی در خطبه های دوم مسجد را بهترین پایگاه برای تربیت انسان دانست و اظهار کرد:  یاران انقلاب اسلامی از مسجد به وجود آمدند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه سخنانش با اشاره به ماجرای سلمان رشدی گفت: این ماجرا نشان می‌دهد که سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی که از سلمان رشدی محافظت می‌کردند قابل اطمینان و اعتماد نیستند و این اتفاق نشان داد که حکم امام خمینی (ره) در این دنیا اجرا شد و کسانی که هتک حرمت اسلام می‌کنند باید منتظر مجازات باشند.

امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که امام چهارم شیعیان شاهد غمبارترین اتفاقات و مصیبت های عاشورا بود، تصریح کرد: امام چهارم شیعیان تمام تلاش خود را در دوران امامتش برای بالا بردن شعور معنوی و وجدان اخلاقی مردم  کرد و صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) بیانگر این مهم است.

او با اشاره به سفر رییس جمهور به استان کرمان، خطاب به مسئولان گفت: در این سفر مصوبات خوبی به تصویب رسید که باید هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha