• جمعه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401052820373
  • منبع : نمایندگی همدان

امام جمعه موقت همدان:

مسجد تراز، باید محل رفع گرفتاری مردم باشد نه اینکه فقط در آن نماز خوانده شود

مسجد تراز، باید محل رفع گرفتاری مردم باشد نه اینکه فقط در آن نماز خوانده شود

ایسنا/همدان امام جمعه موقت همدان گفت: مسجد تراز، مسجدی است که مانند مسجد کوفه در زمان امام علی (ع) محل رفع گرفتاری مردم باشد، کتابخانه و کانون داشته و جوانان در آن رفت‌وآمد کنند نه مسجدی که فقط روزی سه وعده در آن نماز خوانده شود و محل رفت‌وآمد پیرمردها باشد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه ۲۷ مردادماه، اظهار کرد: آب مسئله جدی کشور و دنیاست. یکی از معاونان وزیر نیرو در همدان مستقر است تا به امید خدا مشکلات آب همدان حل شود اما مردم باید در مصرف آب، نیرو و انرژی اصراف نکنند.

فاضلیان تصریح کرد: حتی اگر مشکل نداشتیم نباید اصراف می‌کردیم و باید مراعات کنیم.

وی دررابطه با سالروز گرامیداشت عملیات رمضان، مطرح کرد: در عملیات رمضان بچه‌های ما به فرماندهی شهید علیرضا حاجی‌بابایی حضور داشتند و شهید حبیب مظاهری که یک شخصیت استثنایی بود معاونت عملیات را بر عهده داشت.

امام جمعه موقت همدان ادامه داد: به قدری این عملیات برای صدام سنگین بود که نماز جمعه را در ورزشگاه قدس همدان بمباران کرد و ما ۲۰۰ شهید تقدیم کردیم.

وی عنوان کرد: دیروز مراسم سالگرد عملیات رمضان با سخنرانی رئیس مجلس برگزار شد. سابقه برگزاری این مراسم به سال ۹۷ بر می‌گردد که شهید سلیمانی سخنرانی کرد. از تمام برگزارکنندگان مراسم باید تشکر کرد به ویژه اصناف و بازار که نقش اساسی را در این مراسم داشتند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به روز جهانی مساجد توضیح داد: ۳۰ مرداد روز جهانی مساجد به دلیل بمباران مسجدالاقصی است. مسجد تراز، مسجد کوفه در زمان امام علی(ع) است که محل رفع گرفتاری مردم بود نه مسجدی که فقط روزی سه وعده در آن نماز خوانده شود.

فاضلیان خاطرنشان کرد: مسجد باید کتابخانه و کانون داشته باشد و جوانان در آن رفت‌وآمد کنند نه اینکه محل رفت‌وآمد پیرمردها باشد.

وی با اشاره به تقارن اسارت اهل بیت و سالروز بازگشت آزادگان به میهن است، یادآور شد: این اسارت با خطبه‌های حضرت زینب و امام سجاد باعث ترویج دین شد. امام سجاد با ایراد خطبه در نماز جمعه تیر خلاص را به بنی‌امیه زد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha